Forum Indeks
Forum for E-skakklubben

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Debat om SMS
Gå til side Forrige  1, 2

Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Generelt
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Ivan Madsen

Indmeldt: 12. maj 2006
Geografisk sted: Borup

IndlægSkrevet: Fre jul 20, 2007 16:04    Emne: Besvar, med citat

Kære Lau.
Jeg brugte din og Michaels diskussion som eksempel på ting, der fik mig til at sukke dybt og fortsatte at det var der såmænd også andre der gjorde. Det får mig ikke til at kræve censur eller moderering. Jeg mener at SMS'en er som den er - desværre følger der lidt skidt med alt det sjove og informative. At jeg så mener, at I burde have taget den debat privat er mit eget synspunkt og selvfølgelig overlever jeg at læse jeres udgydelser, men respekten for jer steg ikke ligefrem. Men sådan kan vi være uenige om så mange ting - krigen tager vi på brættet.
Jari Christensen

Indmeldt: 11. nov 2004
Geografisk sted: Tandslet

IndlægSkrevet: Fre jul 20, 2007 18:47    Emne: Besvar, med citat

Hej Lau

Jeg har utålmodigt ventet på dine kommentarer.

Lau Bjerno skrev:
Men helt ærligt: Hvis Michael og jeg strides en smule i sms'en, er det da vores egen sag. Hvad er det dog for en sær intolerance, I disker op med? Vi har altså ytringsfrihed her i landet..

Er det Jeres egen sag hvis I strides i SMS'en og dermed lægger op til at folk læser det? Det er måske nærmere forventningen om at folk læser det og vælger side det hele drejer sig om?
Det var da også på tide at trække ytringsfrihedskortet. Der var ikke meget der skulle til før det kom ud af lommen. Det næste bliver vel injuriekortet? Laughing

Lau Bjerno skrev:
Det er, som om de fleste af jer hver for sig har jeres eget selvbestaltede regelsæt for, hvad der er god og dårlig stil i sms'en. De fleste af disse uskrevne regelsæt handler tydeligvis mest om ydre pænhed. Og så snart nogen ytrer noget, som ikke passer i jeres opfattelse af hvad der er pænt, så kagler I op som en hønsegård; en samling lommemoderatorer er, hvad I er! Wink

Hov hov, vi har altså ytringsfrihed Lau! Wink

Angående det at vi hver for sig har vores eget selvbestaltede regelsæt for, hvad der er godt og dårlig giver vel sig selv. Vi er vel individer? Hvem skulle ellers fortælle os hvad der er godt og skidt, god og dårlig smag? Dig? Du får det nærmest til at lyde som en sygdom at vi hver i sær har sådan et "selvbestaltet regelsæt" som du kalder det.

Jeg siger ikke at SMS'en skal nedlægges, men at man lige tænker sig om en ekstra gang før man trækker en mere eller mindre privat stridighed ud i denne. Men det kommer jo helt an på hvad man har af intentioner med at lægge den ud til alles skue.

Mvh

Jari
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Ivan Madsen

Indmeldt: 12. maj 2006
Geografisk sted: Borup

IndlægSkrevet: Fre jul 20, 2007 20:12    Emne: Besvar, med citat

Hej, Jari.
Du beder mig sortere i SMS'en og fortælle lidt om, hvad der vil være tilbage. Formodentlig det hele - jeg går principielt ind for ytringsfrihed.....at der har været et par personlige opstød jeg er enig med Brian i at fjerne står jeg gerne ved, men principielt vil jeg helst ikke fjerne noget som helst. At jeg så vil sukke dybt eller ligefrem krumme tæer en gang imellem er en anden sag - men det sker alligevel nogle gange på vej til arbejde, når folk gør underlige ting i trafikken (og dem har jeg ikke en chance for at fjerne Wink
Principielt tror jeg på ytringsfriheden på samme måde som jeg tror på grundlovens §77, som jeg lever af Wink Af og til kan denne frihed dog blive misbrugt, men det har vi nogle injurie- og racismeparagraffer til at håndtere....og skulle det komme derhen, må det være i retten slaget skal stå i stedet for en moderator med måske tvivlsomme interesser (hvem ville mistænkes for sådant frivilligt?).
Michael D. F. Sørensen
Site Admin

Indmeldt: 03. nov 2004
Geografisk sted: Tilst

IndlægSkrevet: Søn jul 22, 2007 14:05    Emne: Besvar, med citat

Lau Bjerno skrev:
Men når man ser den deciderede fjendtlighed, der af og til viser sig i partikommentarerne, burde man måske alvorligt overveje, om denne mulighed for at kommenterer et igangværende parti er så god en ide.

Dette er en god pointe.

I forvejen er der temmelig megen snavs i disse kommentarer, og det risikerer blot at blive endnu værre uden "ventilen", som SMS´en i mine øjne udgør - på godt og ondt.

"Hvis du føler dig træt og uduelig, så husk på, at du en gang var den bedste og hurtigste blandt millioner af sædceller!"

"Never judge a man until you have walked a mile in his moccasines" (Gl. apache-ord)
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Lau Bjerno

Indmeldt: 24. jan 2005
Geografisk sted: Danmark

IndlægSkrevet: Søn jul 22, 2007 14:49    Emne: Besvar, med citat

Jari Christensen skrev:
Hej Lau

Jeg har utålmodigt ventet på dine kommentarer.

Åh, tak! Smiger luner jo altid Wink

Jari Christensen skrev:
Er det Jeres egen sag hvis I strides i SMS'en og dermed lægger op til at folk læser det? Det er måske nærmere forventningen om at folk læser det og vælger side det hele drejer sig om?

Øh, hvis forventning mener du nu? Jeg har altså ikke nogen forventning om, at folk læser mere, af hvad jeg skriver, end de selv har interesse i, og jeg bilder mig heller ikke ind, at jeg er nogen form for - hvad skal vi kalde det - "debat-helt", som folk enten skal tage parti for eller imod. Jeg ville da snarere håbe, at nogen måske kunne bidrage med en helt tredje synsvinkel på emnet, så diskussionen fik en ny, spændende drejning.

Jari Christensen skrev:
Det var da også på tide at trække ytringsfrihedskortet. Der var ikke meget der skulle til før det kom ud af lommen.

Næh, der skal såmænd ikke mere til, end at nogen begynder at ville lukke munden på mig Wink

Jari Christensen skrev:
Det næste bliver vel injuriekortet? Laughing

Hmm, du synes mig med dette på en lidt nedladende måde at ville sige, at min omtale af ytringsfrihed er malplaceret. Der er vi så ikke enige.

Jari Christensen skrev:
Hov hov, vi har altså ytringsfrihed Lau! Wink

Joh, men omfatter denne ytringsfrihed også en ret til at ville bestemme over, hvad andre skriver?

Jari Christensen skrev:
Angående det at vi hver for sig har vores eget selvbestaltede regelsæt for, hvad der er godt og dårlig giver vel sig selv. Vi er vel individer? Hvem skulle ellers fortælle os hvad der er godt og skidt, god og dårlig smag? Dig? Du får det nærmest til at lyde som en sygdom at vi hver i sær har sådan et "selvbestaltet regelsæt" som du kalder det.

Sygdom? Det ved jeg såmænd ikke. Det, jeg mener, er blot, at de normer, I hver især render rundt med, altså overhovedet ikke er gældende her på eskak. Her gælder Brians normer. Og det lader I til at glemme.

Jari Christensen skrev:
Jeg siger ikke at SMS'en skal nedlægges, men at man lige tænker sig om en ekstra gang før man trækker en mere eller mindre privat stridighed ud i denne. Men det kommer jo helt an på hvad man har af intentioner med at lægge den ud til alles skue.

Det er jeg helt enig i. Michaels og min diskussion var bestemt heller ikke personlig fra starten. At den efterhånden fik en drejning i personlig retning, var meget beklageligt, for det kunne ellers have været en interessant diskussion at fortsætte. Og det var da heller ikke med min gode vilje, den blev personlig, og jeg forsøgte sådan set flere gange at føre den tilbage på sporet - desværre forgæves.
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Generelt Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 af 2

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum