Forum Indeks
Forum for E-skakklubben

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Debattonen på DSUs forum

Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Generelt
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
BillyBudd

Indmeldt: 04. mar 2006

IndlægSkrevet: Tirs apr 01, 2008 9:18    Emne: Debattonen på DSUs forum Besvar, med citat

Overført fra SMS'en:

Jeg har læst lidt på DSU's debatsider og må indrømme at jeg er ret chokeret over den chikane Lau Bjerno udsættes for fra flere sider - inklusiv administratorens, der for eksempel burde have skredet ind over for Jakob Rathlevs yderst provokerende nedgørelse af Lau(http://debat.dsu.dk/viewtopic.php?t=417), i stedet for at bebrejde Lau - se f.eks. http://debat.dsu.dk/viewtopic.php?t=413. Forum'et synes at være befolket af hypersensitive mennesker der ikke tåler at blive konfronteret med at der kan være flere vinkler på den samme sag. Trist at se den slags i en sammenhæng man skulle tro var 'intellektuel'. Og nej, jeg har ingen personlig relation til Lau, hverken i virkeligheden eller her (tværtimod er det mit indtryk at han ikke har meget til overs for 'anonymister' som mig) - blot et neutralt synspunkt, da jeg nu ikke har mulighed for at skrive på DSU's forum og jeg ved at der er mange gengangere.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Henrik Mikkelsen

Indmeldt: 23. mar 2006
Geografisk sted: Malmø

IndlægSkrevet: Tirs apr 01, 2008 18:22    Emne: Besvar, med citat

Jeg ser ikke at Jakob Rathlev skulle have skrevet indlæg i dit første link (....417)?

I øvrigt havde det jeg skrev i sms'en med at "den var gal på DSU's debatsider" ikke noget at gøre med indholdet, men blot at siden tilsyneladende var "hacket" en kort overgang. I hvert fald kom jeg ikke ind på debatsiderne, men i stedet videre til en eller anden reklameside, med pop ups. Smile
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Kent Knudsen

Indmeldt: 24. nov 2006
Geografisk sted: Thisted

IndlægSkrevet: Tirs apr 01, 2008 20:28    Emne: Besvar, med citat

Der er ingen der forhindrer dig i at deltage i debatten på dsu´s forum, men hvis du foretrækker anonymitet som her, begrænser du selv din mulighed for det. Det er i bund og grund dit eget valg.

Jeg er ikke specielt efter Lau (eller andre ) men man må som administrator gribe ind et sted når en debat er ved at løbe af sporet som det har været tilfældet flere gange. og da Laus debatform til tider er ret direkte og konfronterende er det et oplagt sted at starte.
Jeg tror nu nok Lau og jeg er nået til enighed det virker ihvertfald sådan.
og jeg er glad for at lau stadig deltager så ivrigt i debatten som tilfældet er.
Selvfølgelig er Lau ikke ene om det og det tror jeg også godt at han ved at jeg er klar over og han er iøvrigt heller ikke den eneste debatør, hvis indlæg jeg har påtalt.

Synes nu nok din reaktion er ret overilet. Chikane er et voldsomt ord at bruge. Det er ikke min mening at chikanere nogen og synes heller ikke jeg er specielt slem til at gribe ind i debatterne. Både Lau og andre har stort set frit slag til at diskutere hvad de har lyst til, men hvis du tager dig tid til at læse reglerne for brug af dsuforum vil du hurtigt opdage at reglerne faktisk er blevet brudt i de tilfælde hvor jeg har grebet ind.
Lau Bjerno

Indmeldt: 24. jan 2005
Geografisk sted: Danmark

IndlægSkrevet: Ons apr 02, 2008 2:49    Emne: Besvar, med citat

Jeg vil da lige sige tak til BillyBudd.
Det er da rart med lidt forståelse - det har jeg ikke mærket så meget af på det seneste. Om der ligefrem er tale om chikane ved jeg dog ikke.

Der er jo det med Jacob Rathlev, at vi kender hinanden. Vi har bl.a. mødtes i nogle spændende partier en gang i 90'erne, inden Jacob blev for stærk. Det første endte remis, husker jeg - og vi mente begge, den anden var heldig! Siden har Jacob jo slået mig en gang eller to, men han har også - som så mange andre gode spillere - præsteret at tabe en gevinststilling til mig; jeg kan undertiden være forfærdelig "heldig" ved et skakbræt.

Og i 1998 var jeg turneringsleder ved det åbne junior-DM på Tjele Efterskole, hvor Jacob deltog. Og allerede den gang kunne han være noget grovkornet. Når han spillede lyn med de andre knægte, hånede han dem som regel konstant for fuld udblæsning! Med et smil og et glimt i øjet, men alligevel... Så jeg ved jo, man ikke skal tage det så alvorligt, når Jacob "skruer op for charmen". Men jeg syntes alligevel, jeg ville fortælle ham, at et debatforum måske ikke er det rette sted at køre dèn stil.

Der lader i det hele taget til at være nogle stykker, der ser en debat som en kamp, der skal vindes - om nødvendigt med ufine midler. Jeg søger ikke det verbale slagsmål, men det er en gammel skade hos mig, at langer andre ud, har jeg det med at slå igen, selv om jeg nok ikke burde. Og i min familie har vi altid haft saft og kraft i replikken, når det gjaldt.

Jeg kan dog ikke indse, at jeg skulle have overtrådt nogen regler, men ellers blander jeg mig ikke i admoderastratorernes arbejde - de gør uden tvivl deres bedste.

BillyBudd skrev:
Jeg har ingen personlig relation til Lau, hverken i virkeligheden eller her.

Aha, det udelukker jo en hel del skakspillere.

BilligButt skrev:
tværtimod er det mit indtryk at han ikke har meget til overs for 'anonymister' som mig)

Det ved jeg såmænd ikke. Men når man ikke selv er muslim, føles det nu lidt underligt at tale med nogen, der insisterer på at bære burka. Wink

Det minder lidt om Jørn Riels "Besøgsrejsen" (fra "Den kolde jomfru og andre skrøner"), hvor Herbert beslutter at besøge sin ven Lodvig. Men i stedet for at byde Herbert velkommen sidder Lodvig med hovedet gemt langt inde i komfuret! Først da Herbert tænder op, viser Lodvig omsider sit ansigt. Desværre har jeg jo ikke samme mulighed her. Wink
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Kent Knudsen

Indmeldt: 24. nov 2006
Geografisk sted: Thisted

IndlægSkrevet: Ons apr 02, 2008 5:35    Emne: Besvar, med citat

Et lille uddrag af reglerne på Dsu´s debatforum:

"Forummet modereres af administrationen. Dette sker ved at denne med en vis hyppighed følger med i hvilke indlæg der skrives i forummet. I den forbindelse kan administrationen komme med anvisninger i form af korte indlæg i de pågældende tråde. Det vil typisk dreje sig om at indlæggene i en tråd har bevæget sig for langt væk fra emnet (off topic), eller at deltagerne er begyndt at blive for personlige overfor hinanden (f.eks. at de er begyndt at skændes). "

Det er jo altid en subjektiv vurdering hvornår regler er overtrådt, og moderatorer er også kun mennesker, men jeg synes nu nok at det har været tilfældet i de tråde hvor jeg har grebet ind.
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Generelt Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum