Forum Indeks
Forum for E-skakklubben

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Hvordan undgår man at blive træt under et parti?
Gå til side Forrige  1, 2

Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Teori, skaktips og læringsobjekter
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Kent Knudsen

Indmeldt: 24. nov 2006
Geografisk sted: Thisted

IndlægSkrevet: Ons dec 13, 2006 6:32    Emne: Besvar, med citat

Hehe jeg har nærmest det modsattte problem.Jeg bliver helt opkørt af at spille skak. Adrenelinen farer rundt med 200 i timen og det hele ryster og sitrer.
Men spændende betragtninger i er kommet med. Michaels forslag med at rejse sig meget under partiet er jeg også tilhænger af, bruger det selv meget. Man ser mange gange med helt andre øjne på stillingen når man kommer tilbage.
I det hele taget er jeg meget enig med mange af de betragtninger der er kommet her. Også de om lige at kigge en ekstra gang på trækket man vi udføre. Har næsten udelukende dårlige erfaringer med a tempotræk.

Og til Laus om at at slappe af af inden partiet,er jeg også enig.

Jeg bruger Bach til formålet. Hører altid Bach inden jeg skal afsted til en skakturnering.. Det er nærmest blevet et slags ritual, lidt ligesom forboldspilleren der altid binder det højre snørebånd først. Og så er der intet der kan bringe nerverne i ro Som Bach.. Kan klart anbefales.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Seirup

Indmeldt: 12. feb 2009
Geografisk sted: Vestsjælland

IndlægSkrevet: Tirs feb 17, 2009 13:58    Emne: Besvar, med citat

Sørg for at have sovet nok natten før. Slå alt andet end kampen ud af hovedet. Lad vær med at tænke på arbejde eller lignende.

Husk at drik en hel masse, og for nogen hjælper det er gå lidt i kampen, eller gå ud og trække lidt frisk luft. Træn kroppen og hjernen, for at tænke klarere, og tag en kamp af gangen.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Teori, skaktips og læringsobjekter Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 af 2

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum