| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Er det udelukkende evt omkampe, der gør at "du" ikke spiller KO ?? |
| Ja |
|
42% |
[ 3 ] |
| Nej |
|
42% |
[ 3 ] |
| Andre Grunde |
|
14% |
[ 1 ] |
|
| Totale stemmer : 7 |
|
| Forfatter |
Besked |
Jan R. Ambirk
Indmeldt: 12. apr 2008 Indlæg: 188 Geografisk sted: Møn
|
Skrevet: Søn mar 15, 2009 12:36 Emne: KO-omkampe - igen igen. |
|
|
Kunne godt tænke mig at "ruske" op i denne diskuttion.
Er det tilfældigt at der kun er ca ½ så mange med i KO, som i Klub-turneringen?!
Ville "folk" være mere villige til at tilmelde sig KO, hvis deer ikke var de f.. b...... omkampe ?!
Så til dem der IKKE spiller KO, er det udelukkende evt omkampe, der er skylden ??
Personligt kunne jeg da godt forstille mig, at hvis man vidste man var på vej ind i en stresset periode, f.eks på arbejdet eller lign. at man måske så sagde....nahrrrrrr, det dropper jeg, da en omkamp ville være umuligt at gennemføre ?! _________________ Storhed, er også at kunne indrømme fejl ....
Livet skal nydes - ikke forbydes |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Frode Benedikt Nielsen Site Admin
Indmeldt: 14. jan 2005 Indlæg: 1305 Geografisk sted: Frederiksberg Skakforening af 1920
|
Skrevet: Søn mar 15, 2009 18:00 Emne: |
|
|
Hvad skal man stemme, hvis man allerede spiller KO? _________________ Demokrati er når tre ulve og et får stemmer om hvad de skal have til frokost |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Lau Bjerno

Indmeldt: 24. jan 2005 Indlæg: 2851 Geografisk sted: Voerladegård
|
Skrevet: Tors maj 14, 2009 14:24 Emne: |
|
|
Godt spørgsmål, Frode!
| Tilbage til toppen |
|
 |
Lau Bjerno

|
Skrevet: Man nov 09, 2009 17:27 Emne: |
|
|
Men lad mig understrege, at når jeg spiller KO, er det ikke fordi jeg kan lide omkampene! Det er tværtimod på trods af omkampene, som jeg meget gerne så afskaffet.
Jeg har valgt fremover ikke at spille omkampene. Ender den ordinære kamp uafgjort, opgiver jeg begge omkampspartier. _________________ Hurra for Skakbladet |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Frode Benedikt Nielsen Site Admin
Indmeldt: 14. jan 2005 Indlæg: 1305 Geografisk sted: Frederiksberg Skakforening af 1920
|
Skrevet: Man nov 09, 2009 23:16 Emne: |
|
|
| Lau Bjerno skrev: | Men lad mig understrege, at når jeg spiller KO, er det ikke fordi jeg kan lide omkampene! Det er tværtimod på trods af omkampene, som jeg meget gerne så afskaffet.
Jeg har valgt fremover ikke at spille omkampene. Ender den ordinære kamp uafgjort, opgiver jeg begge omkampspartier. |
Så kan du melde dig ind i den ekslusive klub med herr Larsen _________________ Demokrati er når tre ulve og et får stemmer om hvad de skal have til frokost |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Jan R. Ambirk
|
Skrevet: Tirs nov 10, 2009 1:15 Emne: |
|
|
| Frode Benedikt Nielsen skrev: | | Hvad skal man stemme, hvis man allerede spiller KO? |
| Jan R. Larsen skrev: |
Så til dem der IKKE spiller KO, er det udelukkende evt omkampe, der er skylden ?! |
Hvad tror du ?? _________________ Storhed, er også at kunne indrømme fejl ....
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Lau Bjerno

|
Skrevet: Tirs nov 10, 2009 15:18 Emne: |
|
|
| Frode Benedikt Nielsen skrev: | | Så kan du melde dig ind i den ekslusive klub med herr Larsen |
Øh... Hvilken klub? _________________ Hurra for Skakbladet |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Jan R. Ambirk
|
Skrevet: Tirs nov 10, 2009 21:22 Emne: |
|
|
| Lau Bjerno skrev: | | Frode Benedikt Nielsen skrev: | | Så kan du melde dig ind i den ekslusive klub med herr Larsen |
Øh... Hvilken klub? | Ja, kunne jeg også godt tænke mig at vide.......
Spiller p.t ingen KO, da jeg er opdraget med ikke at spilde andres tid, med useriøst pjat....fra min side. Enten går man "all in" eller slet ikke.
Hele min pointe med afstemningen, var ikke så meget dem der "ALLEREDE" spiller, mere dem der undlader at spille ko.....at finde ud af hvorfor. Men det store FLERTAL, er svær at få i tale. _________________ Storhed, er også at kunne indrømme fejl ....
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Lau Bjerno

|
Skrevet: Ons nov 11, 2009 14:07 Emne: |
|
|
Bare for en ordens skyld: Jeg mener bestemt ikke, jeg spilder nogens tid med "useriøst pjat", når jeg spiller KO!
Nogle vil måske mene, at al skak er useriøst pjat, men min deltagelse i KO'en er i hvert fald ikke mindre seriøs end min deltagelse i alle andre skakturneringer.
Men jeg mener netop, at omkampene er useriøst pjat, så dem deltager jeg ikke i.
Jeg mener i det hele taget, at alle omkampe med kortere betænkningstid er noget useriøst pjat.
Og omkampe i en KO er - uanset betænkningstid - useriøst, da det er stik imod ideen i en knockout-turnering. _________________ Hurra for Skakbladet |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Jan R. Ambirk
|
Skrevet: Ons jun 23, 2010 10:23 Emne: |
|
|
| Lau Bjerno skrev: | Bare for en ordens skyld: Jeg mener bestemt ikke, jeg spilder nogens tid med "useriøst pjat", når jeg spiller KO!
Nogle vil måske mene, at al skak er useriøst pjat, men min deltagelse i KO'en er i hvert fald ikke mindre seriøs end min deltagelse i alle andre skakturneringer.
Men jeg mener netop, at omkampene er useriøst pjat, så dem deltager jeg ikke i.
Jeg mener i det hele taget, at alle omkampe med kortere betænkningstid er noget useriøst pjat.
Og omkampe i en KO er - uanset betænkningstid - useriøst, da det er stik imod ideen i en knockout-turnering. |
| Jan R. Larsen skrev: |
Spiller p.t ingen KO, da jeg er opdraget med ikke at spilde andres tid, med useriøst pjat....fra min side. Enten går man "all in" eller slet ikke. | Skak/partierne/betænkningstiden, i de ordinære partier er ikke useriøst.......hvis man tilmelder sig noget hvor reglerne er givet på forhånd, ja så spiller man vel derefter. Man tager vel heller ikke færsels-loven og deler den op....køre man, ja så gælder hele regel-pakken.Vælger man at dele reglerne op i acceptabelt og ikke acceptabelt for de det ikke acceptable er useriøst, efter egen overbevisning......så er det min holdning at man, som jeg har valgt at gøre, anser hele "konceptet" for uacceptabelt.....fordi de to ting hænger sammen, via reglerne.
Derfor har jeg valgt at deltage, men tager ikke KO seriøst....hvorved den seriøse med rette, syntes jeg, kan "anklage mig" for at spilde vedkommendes tid......så all in, men ikke i omkampene....som iden grad bliver brugt til at lege/eksperimentere med.....se er folk advaret .
| Lau Bjerno skrev: |
Og omkampe i en KO er - uanset betænkningstid - useriøst, da det er stik imod ideen i en knockout-turnering. | Helt enig !!!! _________________ Storhed, er også at kunne indrømme fejl ....
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|