Forum Indeks
Forum for E-skakklubben

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Mozilla Firefox 1.0

Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Tekniske spørgsmål
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Gæst

IndlægSkrevet: Søn feb 06, 2005 17:56    Emne: Mozilla Firefox 1.0 Besvar, med citat

Har downloaded den version......hvad "kan" man løbe ind i af problemer ?? Hvad er forskellen(devæsentligste) på Morzilla og Explorer ?? Ska man også ha` anden "mail-Klient" så ??
Tilbage til toppen
Sander Ehmsen

Indmeldt: 11. nov 2004
Geografisk sted: 5230 Odense M.

IndlægSkrevet: Søn feb 06, 2005 20:03    Emne: Besvar, med citat

Nu bruger jeg ikke selv Mozilla Firefox (længere).
Men fordelen er at der er noget der hedder TAPS. Det er når du i Firefox vinduet trykker CTRL + T, så kommer der et nyt vindue i firefox vinduet. Det er så muligt at have mange sider åbne samtidig uden det fylder i menubaren. Når man så vil have den fjernet igen, så trykker man bare CTRL + W. Så lukker "TAPPEN". Jeg mener CTRL + Q lukker hele forefox vinduet. Hvis man er for doven til at bruge musen Smile.
Nu er jeg lidt på herrens mark, men jeg mener der er et google-søgemodul i venstre side af skærmen. Hvis man lige hurtigt skal bruge nogle oplysninger. Så er der igen muligheden (hvilket ifølge mig er helt uovertruffent) for BOOKMARKS. Det handler om at man kan have de sider liggende som link under den kendte menubar i toppen ar skærmen. Så man lynhurtigt, med 1 klik kan komme ind på e-skak Smile. Det foregår ved at man går ind på den ønskede side, og går op i menubjælken og vælger DROPDOWN menuen: BOOKMARKS. Eller CTRL + B (mener jeg det er). Så kan man vælge at tilføje en side til BOOKMARKS. Gøres under ADD TO BOOKMARK. Så ligger den inde i DROPDOWNMENUEN BOOKMARKS. Så kan man gå ind i dropdownmenuen BOOKMARKS og TRÆKKE (med musen) det ønskede BOOKMARK ind til den tomme bjælke der er i toppen af skærmen.

Af andre snedige funktioner i firefox er muligheden for bare at skrive i et dokument, og så søger den selv efter det ønskede ord. Dvs. hvis man er på google og har googlet et ord (søgt på google) om eks. Martin Luther, og man gerne vil vide noget om Erasmus af Rotterdam. Så kan man åbne et af de HTMLdokumenter der er fundet og bare skrive "ERASMUS" så finder den selv første sted hvor navnet indgår. Dette kan dog også gøres med CTRL + B (er ikke sikker igen, det er længe siden jeg stoppede med Firefox) og så skrive det man søger efter. Akurat som explore bare snedigere.

Det er helt popupsikret (eller burde være det) så når man surfer rundt de forskellige steder man nu havner, så slipper man for uprovokeret at se nøgne damer i mange vinduer for at komme til at læse om et bestemt emne. (Vi kender det vel alle fra især www.alta-vista.com).
Det er den hurtigste browser endnu lavet, og den er sikker. Der er ikke sikkerhedshuller i som der er i explorer. (Hvad jeg har hørt men ikke ved noget om.)

Problemer: Der findes sider der ikke accepterer den. Så fordi der er nogle tølper der kun har skrevet til explorer i deres kodesprog, så er man nødt til at gardere sig med IE (internet explorer) i baghånden.

Håber dette hjalp Smile
Brian Lundgaard
Site Admin

Indmeldt: 01. nov 2004

IndlægSkrevet: Søn feb 06, 2005 20:50    Emne: Besvar, med citat

...og "nej", du behøver ikke skifte mail-klient! Men du kan, hvis du vil; det kan downloades samme sted.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside
Sander Ehmsen

IndlægSkrevet: Søn feb 06, 2005 21:10    Emne: Besvar, med citat

Det er selvfølge CTRL + F for at søge. FIND hedder det jo at finde noget på svensk. (eller hvad sprog sådan noget nu end er skrevet i.)
Det var en erhvervsskade da jeg lige havde siddet ved en computer med IE og der er det vel som bekendt CTRL + B der er søgefunktionen.
Endvidere havde jeg jo skrevet CTRL + B som genvej til BOOKMARKS-funktionen.
Gæst

IndlægSkrevet: Søn feb 06, 2005 22:14    Emne: Besvar, med citat

Installeret og "funker" sådan da....der er visse sider som ikke kan vises i"firefox"( bla zatrikon), har heller ikke problemer med net-bank, og så virker det som om den er hurtigere. Kan der opstå konflikter når de begge er installeret ?? Firefox & IE 6.0
Tilbage til toppen
Sander Ehmsen

IndlægSkrevet: Søn feb 06, 2005 22:16    Emne: Besvar, med citat

Du skal sætte hvilken browser du vil have som din primære. Sådan at når du trykker på et link, hvad du så vil have til at åbne den.
Ellers tror jeg det ikke... Kører selv med 3 forskellige browsere nu, + en ekstra der ligger i baghånden hvis jeg skulle få lyst til lidt variation. Og jeg har ingen problemer overhovedet...
Gæst

IndlægSkrevet: Man feb 07, 2005 23:21    Emne: Besvar, med citat

Det ser ud til at fugere perfekt. Har installeret Tunderbird også, men den kræver ligt tilvending. Jeg ska jo til at lære det. Der hvor jeg ska ta` datamatiker uddanelsen, bruger de Linus som standard operativ system, og Windows er valgfag.
Tilbage til toppen
Gæst

IndlægSkrevet: Søn feb 13, 2005 16:54    Emne: Besvar, med citat

Når jeg går på nettet via "Firefox", og logger på Eskak, står det PERMANET som om der er et nyt indlæg i forum. Dette kan jeg IKKE få væk. Problemet er der IKKE i IE. Er det fordi, jeg har valgt at køre med IE, som "standard" browser ??
Tilbage til toppen
Brian Lundgaard
Site Admin

Indmeldt: 01. nov 2004

IndlægSkrevet: Søn feb 13, 2005 22:06    Emne: Besvar, med citat

Nej. Det er fordi det system ikke er lavet ordentligt! Jeg har det samme problem på arbejdet, hvor vi kører IE 6.0

Hvis ikke I er trætte af at høre det nu, så bliver det ordnet i vers. III Wink
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside
Sander Ehmsen

IndlægSkrevet: Man jul 11, 2005 11:32    Emne: Besvar, med citat

Så, nu er jeg vendt tilbage til Mozilla Firefox efter lang tids søgen efter noget der er bedre, og eftersom at Mozilla ikke bliver opdateret længere må man jo "finde" sig i firefox.
men...
Der er kommet så mange nye fede ting ved Firefox. En af dem er funktionen adblock. Det gør, at man kan højre klikke et image, og så vælge funktionen adblock, så får man en sti frem, og hvis man redigerer lidt i den, (altså ændrer den, så det er en større mappe man blokker, f.eks. hvis man ikke kan lide Laus billeder så højreklikker man på hans billede med matematikopgaven og vælger adblock, og får stien http://www.laubjerno.dk/billeder/Photo0.gif frem. Den redigerer man så, hvis man vil favne videre end blot det ene billede til :http://www.laubjerno.dk/billeder . så har man blokket alle billeder fra den sti.) -skide smart.
Envidere er der nu også muligheden for at vælge noget der hedder Flashblok, så man slipper for at se på alle de irriterende flash der dukker op. Man kan med Adblock også blokke en hel ramme af reklamer, hvis nu reklamerne skifter, og der komme en ny udbyder til, kan man blot blokke hele rammen og aldrig nogensinde se den igen. Selvfølgelig kan man ophæve et block hvis det er det man ønsker.
Jeg leder lig efter hvor det kan hentes til Windows.
Sander Ehmsen

IndlægSkrevet: Tirs jul 12, 2005 23:03    Emne: Besvar, med citat

I det hele taget, hvis man er interesseret i opdatereringer til sit Firefox, så kan man blot besøge denne side https://addons.mozilla.org/?application=firefox
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Tekniske spørgsmål Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum