Forum Indeks
Forum for E-skakklubben

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Monradturnering

Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Forbedringsforslag
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Frode Benedikt Nielsen
Site Admin

Indmeldt: 14. jan 2005
Geografisk sted: Frederiksberg Skakforening af 1920

IndlægSkrevet: Tors maj 12, 2005 9:56    Emne: Monradturnering Besvar, med citat

Kunne man ikke tænke sig en stor monradturnering. Partierne kunne så ligesom i pokalturneringen umiddelbart efter sidste parti er klart. I princippet kunne man have en turnering for hver betænkningtid. Fordelen er, at man kommer til at spille mod folk man ellers ikke møder. En anden fordel er at man kan prøve de forskellige betænkningstider uden at spille mange partier samtidigt.

Hvis man også laver fem dages monrad, bør starttidspunkt for næste runde fastlægges i passende tid!
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Michael D. F. Sørensen
Site Admin

Indmeldt: 03. nov 2004
Geografisk sted: Tilst

IndlægSkrevet: Tors maj 12, 2005 14:46    Emne: Re: Monradturnering Besvar, med citat

Frode Benedikt Nielsen skrev:
Kunne man ikke tænke sig en stor monradturnering. Partierne kunne så ligesom i pokalturneringen umiddelbart efter sidste parti er klart. I princippet kunne man have en turnering for hver betænkningtid. Fordelen er, at man kommer til at spille mod folk man ellers ikke møder. En anden fordel er at man kan prøve de forskellige betænkningstider uden at spille mange partier samtidigt.

Hvis man også laver fem dages monrad, bør starttidspunkt for næste runde fastlægges i passende tid!

Spændende idé:

Man kunne lave en 14 dages-turnering og en 30 dages-turnering, der for hver runde fast starter hhv. den 1. i måneden og den 1. i (u)lige måneder, samt uden mulighed for at holde ferie, således at de kunne køre i ovennævnte faste rytme for rundestart?

"Hvis du føler dig træt og uduelig, så husk på, at du en gang var den bedste og hurtigste blandt millioner af sædceller!"

"Never judge a man until you have walked a mile in his moccasines" (Gl. apache-ord)
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Brian Lundgaard
Site Admin

Indmeldt: 01. nov 2004

IndlægSkrevet: Tors maj 12, 2005 19:51    Emne: Besvar, med citat

Den mest åbenlyse begrænsning er bemandingen. Der ville skulle findes en turneringsleder til at lægge hver runde. Derfor ville der absolut heller ikke kunne være nogen garanti for at runderne altid kunne startes til den 1. i en måned. Turneringslederen skal jo kunne finde tiden til det.

Man kunne godt i teorien forestille sig, at serveren kunne lægge monrad, men det kan jeg bestemt ikke programmere!

Dernæst skal der jo laves en underside i v. 3, som tillader en given turneringsleder at oprette turneringsinvitationer, matcher indenfor hver turnering og mulighed for at tildele pokaler til turneringsvindere. Det kan jeg relativt nemt skrive - det adskiller sig ikke væsentligt fra det Peder har fået til KO-siden.

Jeg er ikke afvisende - synes faktisk, det er en spændende ide, men det kræver altså som minimum, at der findes en uddannet TL som kunne være interesseret (det ville være et stort arbejde!).
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside
Claes Scherwin

Indmeldt: 02. nov 2004
Geografisk sted: Fredensborg, Nordsjælland

IndlægSkrevet: Tors maj 12, 2005 20:14    Emne: Besvar, med citat

Nu er jeg ikke uddannet, men hvis der ikke findes en bedre vil jeg godt tage ansvaret.
Har både chessmanager(op til 30 deltagere og 15 runder) og en til evt store opens der kan lave nordisk, monrad og schweizer
Gæst

IndlægSkrevet: Tors maj 12, 2005 21:08    Emne: Besvar, med citat

Jeg er uddannet TL, mangler dog de værktøjer som Claus f.eks har.....det næste er så hvor meget arbejde kan der være i det?? Er ikke uintreserret, men vil dog gerne lige se konceptet lidt mere konkritiseret, før...og hvis....osv.
Tilbage til toppen
Claes Scherwin

Indmeldt: 02. nov 2004
Geografisk sted: Fredensborg, Nordsjælland

IndlægSkrevet: Tors maj 12, 2005 21:15    Emne: Besvar, med citat

Jan R. Larsen skrev:
Jeg er uddannet TL, mangler dog de værktøjer som Claus f.eks har.....

CLAES!!! Cool

Jeg vil også kunne bruge det som træning til at blive TL, som jeg satser på at starte på snart!
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Forbedringsforslag Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum