Forum Indeks
Forum for E-skakklubben

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Poker
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> En lille leg
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Hans Nissen

Indmeldt: 03. jan 2005

IndlægSkrevet: Ons jan 25, 2006 17:29    Emne: Besvar, med citat

Sander Ehmsen skrev:
Kære Jan.

Der er forskel på at skrive et indlæg, der umiddelbart ikke har noget med noget at gøre (det så ud som om Frode så dit indlæg sådan, jeg gjorde i alt fald) og så et indlæg, der har til mål at få tråden tilbage på sporet.

Det ene er i den gode sags tjeneste, den anden ikke - du må selv gætte, hvad der er hvad ;o)

Man kan anlægge den vinkel at en enkelt off-topic "morsomhed" bliver sanktioneret - mens endeløse jeg-må-hellere-misforstå-for-diskussionens-skyld - endda med en "admin" som deltager bliver accepteret ... Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
Sander Ehmsen

Indmeldt: 11. nov 2004
Geografisk sted: 5230 Odense M.

IndlægSkrevet: Ons jan 25, 2006 17:32    Emne: Besvar, med citat

- det er jo demokratiets lov. Man kan være en pain in the ass, uden der er noget at gøre ved det, men så snart man direkte bryder en lov (selvom den måske(!) synes ubetydelig) kan det straffes.

Du kan jo ændre på samfundsstrukturen - men jeg tror, det er nyttesløst!
Hans Nissen

IndlægSkrevet: Ons jan 25, 2006 17:39    Emne: Besvar, med citat

Sander Ehmsen skrev:
- det er jo demokratiets lov. Man kan være en pain in the ass, uden der er noget at gøre ved det, men så snart man direkte bryder en lov (selvom den måske(!) synes ubetydelig) kan det straffes.

Du kan jo ændre på samfundsstrukturen - men jeg tror, det er nyttesløst!

Nu er selv dette site ikke et demokrati ... og forummets "love" er lagt i hænderne på nogle "lonely gunmen"... så ligheden med det vilde vestens anarki er slående Wink
Jan R. Larsen
Gæst

IndlægSkrevet: Ons jan 25, 2006 17:44    Emne: Besvar, med citat

Har oplevet at blive korrekset 2 gange nu.....alt imens (bla nu Lau vs DFDS), andre kan tærske langhalm på ord, vendinger, og holdninger. Hvilket kan være fint nok, hvis det er "linien".....

Har haft "forstørrelses-glaset" fremme, og kan i modsætning til andre IKKE, se det rigtige i at JEG bliver korrekset, og f.eks Lau/DFDS ikke skal.

Kort sagt, der mangler en linie.

Suk......såmænd bare et e-surt opstød, i disse e-brok tider, her på e-skak.
Tilbage til toppen
Hans Nissen

IndlægSkrevet: Ons jan 25, 2006 17:46    Emne: Besvar, med citat

Jan R. Larsen skrev:
Har oplevet at blive korrekset 2 gange nu.....alt imens (bla nu Lau vs DFDS), andre kan tærske langhalm på ord, vendinger, og holdninger. Hvilket kan være fint nok, hvis det er "linien".....

Har haft "forstørrelses-glaset" fremme, og kan i modsætning til andre IKKE, se det rigtige i at JEG bliver korrekset, og f.eks Lau/DFDS ikke skal.

e-xactly Wink Very Happy Very Happy Very Happy
Sander Ehmsen

IndlægSkrevet: Ons jan 25, 2006 17:48    Emne: Besvar, med citat

Så, nu må denne tråd ikke misbruges mere, så jeg samler op:

Er poker et heldspil?
Er det tilfældigt den samme spiller vinder flere år i træk?!
Bør det være forbudt at spille poker om penge?
Hvilke elementer er evt. held i poker?
Hans Nissen

IndlægSkrevet: Ons jan 25, 2006 17:50    Emne: Besvar, med citat

Sander Ehmsen skrev:

Er poker et heldspil?

1) ja
2) ja
3) ja
4) kortbunken
Hans Nissen

IndlægSkrevet: Tors jan 26, 2006 11:31    Emne: Besvar, med citat

Hans Ree skrev:
I think not, for pleasurable and exciting as an evening of poker can be, it cannot provide the intellectual satisfaction of chess.

The German GM Matthias Wahls, who last year changed his profession from chess to poker, readily admitted this, but, he went on to explain in the German magazine Schach, poker has something that chess is lacking: an abundance of amateurs with weak character and big ego who strongly over-estimate their playing strength and can be rifled by the pro’s.

-> http://www.chesscafe.com/hans/hans.htm
Lau Bjerno

Indmeldt: 24. jan 2005
Geografisk sted: Danmark

IndlægSkrevet: Tors jan 26, 2006 12:58    Emne: Besvar, med citat

Hans Nissen skrev:
Hvis skak skulle ligne poker, ville det hedde: "Sænke slagskibe".

Jamen Hans, ved du da ikke, at "Sænke slagskibe" i høj grad er et dygtighedsspil??

Det gælder naturligvis om at bluffe modstanderen til at tro, at ens skibe ligger helt andre steder, end de i virkeligheden ligger - det er der megen psykologi i. Det gælder virkelig om at kunne holde poker... nej undskyld, slagskibs-face! Og det gælder om at kunne læse på modstanderens kropssprog, om man er tæt på med sine skud!

Og kun en dårlig spiller placerer jo sine skibe tilfældigt - den gode spiller kan selvfølgelig forudse, hvor modstanderen vil skyde, og anbringer sine skibe derefter!

Og desuden bør en dygtig spiller kunne regne ud, at når han har ramt et skib, må resten af skibet temmelig sandsynligt være et sted i nærheden! Så sandsynlighedsregning er en uomgænglig ting, hvis man vil perfektionere sin slagskibsteknik!

Advarsel: Visse dele af dette indlæg kan muligvis være humoristisk ment!

Sidst rettet af Lau Bjerno Lør jan 28, 2006 3:14, rettet i alt 4 gange
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Sander Ehmsen

IndlægSkrevet: Tors jan 26, 2006 15:18    Emne: Besvar, med citat

Jamen Lau.
Sænke slagskibe er bestemt også dygtighed.
Du kan måske forstå det, hvis vi snakker om bordtennis.
I double i bordtennis, kan modstanderholdet spille på, at spillerne kommer til at stå i vejen for hinanden. Så hvis man kan skyde i den retning, hvor medspilleren til ham, hvis tur det er. Men fordi det er en fordel at skyde derover, er det selvfølgelig ikke ubetinget godt at skyde der, for det regner modstanderen jo med! Så overraskelsesmomentet i at skyde i den "forkerte" side er der selvfølgelig også en pointe i.

Det samme gør sig gældene i sænkeslagskibe.
Selvfølgelig skal man også kunne genkende nogle mønstre. Det er jo ikke godt at skyde lige ved siden af det skud man har skudt før, så nu flere gange, man kan sætte et skud, så den udelukker mange muligheder nu bedre.

- jeg er selv elendig til Sænkeslagskibe, især fordi min motorik som regel er til, at jeg vælter hele opstillingen før tid.
Hans Nissen

IndlægSkrevet: Tors jan 26, 2006 15:23    Emne: Besvar, med citat

Sander Ehmsen skrev:

- jeg er selv elendig til Sænkeslagskibe, især fordi min motorik som regel er til, at jeg vælter hele opstillingen før tid.

Fuldstændig ligesom skak ... bare ret irriterende, at der kommer hakker i brættet, når man server! Twisted Evil

Hvis i TVIVL ... så se filmen : Morons From Outer Space!
Michael D. F. Sørensen
Site Admin

Indmeldt: 03. nov 2004
Geografisk sted: Tilst

IndlægSkrevet: Tors jan 26, 2006 16:38    Emne: Besvar, med citat

Hans Nissen skrev:
Sander Ehmsen skrev:

Er poker et heldspil?

1) ja
2) ja
3) ja
4) kortbunken

Mener du i fuldt alvor, at det er held, at den samme spiller verdensmesterskabet to år i træk...?

"Hvis du føler dig træt og uduelig, så husk på, at du en gang var den bedste og hurtigste blandt millioner af sædceller!"

"Never judge a man until you have walked a mile in his moccasines" (Gl. apache-ord)
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Michael D. F. Sørensen
Site Admin

IndlægSkrevet: Tors jan 26, 2006 16:38    Emne: Besvar, med citat

Jan R. Larsen skrev:

ZIP herfra...

"Hvis du føler dig træt og uduelig, så husk på, at du en gang var den bedste og hurtigste blandt millioner af sædceller!"

"Never judge a man until you have walked a mile in his moccasines" (Gl. apache-ord)
Tilbage til toppen
Michael D. F. Sørensen
Site Admin

IndlægSkrevet: Tors jan 26, 2006 16:42    Emne: Besvar, med citat

Sander Ehmsen skrev:
Jeg er ikke mere kyndig hvad nyheder angår, end de nyheder jeg læser og hører. Så jeg har ikke et referencenummer at henvise til, desværre.

Men min personlige holdning, hvis jeg var et sted, hvor samfundet ikke havde dikteret mig anderledes, er, at poker er ca. lige så meget held som Ludo, billard og bridge er det. Dvs. kortene man får på hånden har en stor del af ansvaret, (hvem har ikke siddet i uheld en hel aften?!) men spillestilen i forhold til modstanderne (både deres spillestil og antallet) har også en stor betydning. Skuespillet har også en rimelig stor betydning (bliver alt for overvurderet(!) af folk, der sikkert har set "Maverick" alt for mange gange.), regnekraften har (kun på lavtiveau) en alt afgørende betydning, på højere niveau har den langt fra så stor betydning, måske uden betydning, da man ikke kan blive bedre end perfekt!.
Så der er nogle skills (engelsk ord som svarer til færdigheder på dansk) involveret, men held er meget afgørende i det enkelte spil.

Som een prof. engang sagde:
Grunden til at amatører bliver ved med at lade sig rulle af mig er, at de trods alt vinder 30% af gangene fordi der er tilfældigheder ivolveret. (fik det citeret af en, så jeg ved ikke, hvem der har sagt det.)

Jo-jo, der er held i måske 30% af gangene, men igen:
I DET LANGE LØB er der klart forskel på, hvor dygtige folk er til at spille, og derfor er det langt fra rent held, der afgør matcherne.

Det er jo også derfor, at man i backgammon spiller typisk bedst af 11, og om verdensmesterskabet spiller man endda bedst af 21, for så er heldet minimeret til et absolut minimum.

Og om pokerverdensmesterskabet er der jo et hav af indlendende runder, inden man endelig når frem til finalerunden.

Og hver runde består jo også af et hav af kortgivningsrunder, hvorfor igen: heldet er minimeret til noget, der nærmest er 0.

Når man spiller med gutterne en enkelt aften, og kun er de der 5-6 stykker, ja, så spiller heldet ofte mere ind, da der trods alt er så få spil, og ganske få hænder kan afgøre det hele, men når der er flere tusinde deltagere i dagevis, så er det altså nærmest umuligt at vinde blot på rent held!

Tilbage til toppen
Hans Nissen

IndlægSkrevet: Tors jan 26, 2006 16:49    Emne: Besvar, med citat

Michael D. F. Sørensen skrev:
Mener du i fuldt alvor, at det er held, at den samme spiller verdensmesterskabet to år i træk...?

Jeg svarede ja til følgende spørgsmål : Er det tilfældigt den samme spiller vinder flere år i træk?!
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> En lille leg Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Næste
Side 3 af 4

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum