Forum Indeks
Forum for E-skakklubben

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

SMS'en
Gå til side 1, 2, 3  Næste

Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Forbedringsforslag
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Hans Nissen

Indmeldt: 03. jan 2005

IndlægSkrevet: Tirs jan 31, 2006 10:59    Emne: SMS'en Besvar, med citat

Når man nu er eksformations-junkie som undertegnede, kunne det være rart hvis SMS'en også kunne "skaleres" efter f. eks 100 og 150 indlæg.

Af og til bliver man jo nødt til at tilse den rigtige verden, og dette falder tit sammen med en udpræget kommunikativ lyst hos de andre ærede eSkak-brugere ... og der kommer [50] indlæg tit til kort - og så må man jo trykke [alle] ... og pålægge serveren unødig stor belastning, ved at den skal hente revl og krat.

Problemet kunne også løses, hvis "man" lavede paging på SMS'en!! Idea
Lau Bjerno

Indmeldt: 24. jan 2005
Geografisk sted: Danmark

IndlægSkrevet: Tirs jan 31, 2006 11:13    Emne: Besvar, med citat

Enig! Det er sjældent, der ikke er mere end 50 nye indlæg, når jeg kommer hjem fra arbejde.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Jan R. Larsen
Gæst

IndlægSkrevet: Ons feb 01, 2006 11:22    Emne: Besvar, med citat

En "vis kun nye" funktion, ville kunne stille mig tilfreds !? Cool
Tilbage til toppen
Brian Lundgaard
Site Admin

Indmeldt: 01. nov 2004

IndlægSkrevet: Ons feb 01, 2006 14:06    Emne: Besvar, med citat

"alle" viser nu kun 250 - det var det, jeg lige kunne nå at rette det til i morges. Det var naturligvis ikke holdbart, at man overhovedet kunne vise alle, med det antal, det var kommet op på.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside
Michael D. F. Sørensen
Site Admin

Indmeldt: 03. nov 2004
Geografisk sted: Tilst

IndlægSkrevet: Ons feb 01, 2006 15:04    Emne: Besvar, med citat

Brian Lundgaard skrev:
"alle" viser nu kun 250 - det var det, jeg lige kunne nå at rette det til i morges. Det var naturligvis ikke holdbart, at man overhovedet kunne vise alle, med det antal, det var kommet op på.

Når du får tid til at rette, så ret ordet alle til 250, da det ellers er misvisende...

Forøvrigt lækkert, at du har ændret det, for jeg kunne heller ikke få dem frem, når jeg trykkede på alle. Systemet gik fuldstændig i baglås!

"Hvis du føler dig træt og uduelig, så husk på, at du en gang var den bedste og hurtigste blandt millioner af sædceller!"

"Never judge a man until you have walked a mile in his moccasines" (Gl. apache-ord)
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Lau Bjerno

Indmeldt: 24. jan 2005
Geografisk sted: Danmark

IndlægSkrevet: Ons feb 01, 2006 15:32    Emne: Besvar, med citat

Øv - jeg har da brugt en gang imellem at gå tilbage og kigge i gamle meddelelser. Hvorfor ikke have både 250 og Alle? Eller måske bedre, som Hans har foreslået, at sideinddele sms'en!
Tilbage til toppen
Hans Nissen

Indmeldt: 03. jan 2005

IndlægSkrevet: Ons feb 01, 2006 16:12    Emne: Besvar, med citat

SMS'en er et lille stykke kulturhistorie, som det ville være synd bare at "ditche". Da de ældre indlæg selvfølgelig kun vil blive brugt begrænset - ville en arkivversion eller paging være en udemærket løsning.

Det var værre, hvis selve databasen stod for en tømning ... så må sagen jo meldes til kulturarvstyrelsen Wink Cool Very Happy
Frode Benedikt Nielsen
Site Admin

Indmeldt: 14. jan 2005
Geografisk sted: Frederiksberg Skakforening af 1920

IndlægSkrevet: Tirs jun 06, 2006 8:44    Emne: Besvar, med citat

I betragtning af hvormange indlæg sms-en er oppe på vil fx 500 sidste eller 1000 sidste indlæg gøre lykke. Jeg har netop brugt 1½ time på at læse den igennem for de sidste fem dage. Selv med min forbindelse tager det ret lang tid at loade alle indlæg (jeg ved godt at alle er = 10.000).

Alternativt kunne en funktion som næste 250 indlæg også være smart.
Tilbage til toppen
Byrial Jensen

Indmeldt: 26. dec 2005
Geografisk sted: Viborg

IndlægSkrevet: Tirs jun 06, 2006 8:53    Emne: Besvar, med citat

Frode Benedikt Nielsen skrev:
I betragtning af hvormange indlæg sms-en er oppe på vil fx 500 sidste eller 1000 sidste indlæg gøre lykke. Jeg har netop brugt 1½ time på at læse den igennem for de sidste fem dage. Selv med min forbindelse tager det ret lang tid at loade alle indlæg (jeg ved godt at alle er = 10.000).

Alternativt ville det også være smart hvis man kunne vælge få nye indlæg siden sidste opdatering. Man kunne f.eks. have en cookie med klokkeslæt (eller et løbenr.) for sidst modtagne besked (eller måske have det gemt i ens profil på serveren), og så modtage hvad der måttet være ankommet senere.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Frode Benedikt Nielsen
Site Admin

IndlægSkrevet: Tirs jun 06, 2006 9:03    Emne: Besvar, med citat

Byrial Jensen skrev:
Frode Benedikt Nielsen skrev:

Alternativt ville det også være smart hvis man kunne vælge få nye indlæg siden sidste opdatering. Man kunne f.eks. have en cookie med klokkeslæt (eller et løbenr.) for sidst modtagne besked (eller måske have det gemt i ens profil på serveren), og så modtage hvad der måttet være ankommet senere.

Ja men det er bare ikke altid, at man læser sms'en når man er på. Fx kan jeg godt prioritere at trække inden jeg går i seng, uden at læse hvad der er blevet skrevet.
Tilbage til toppen
Mogens Rosenberg

Indmeldt: 05. nov 2004

IndlægSkrevet: Tors aug 17, 2006 22:04    Emne: Besvar, med citat

For mig ville det være en fordel at den sms skriver ikke forsvinder hvis man får et svar. Nogle gange kan det være svært at huske korrespondencens ordlyd specielt hvis svaret er lidt forsinket.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Frode Benedikt Nielsen
Site Admin

IndlægSkrevet: Tors aug 17, 2006 22:08    Emne: Besvar, med citat

Mogens Rosenberg skrev:
For mig ville det være en fordel at den sms skriver ikke forsvinder hvis man får et svar. Nogle gange kan det være svært at huske korrespondencens ordlyd specielt hvis svaret er lidt forsinket.

Snakker du ikke korttidschat - for så er jeg enig.
Tilbage til toppen
Mogens Rosenberg

IndlægSkrevet: Tors aug 17, 2006 22:32    Emne: Besvar, med citat

Det gør jeg vist nok. Min hukommelse er temmelig kort Smile
Tilbage til toppen
Brian Lundgaard
Site Admin

Indmeldt: 01. nov 2004

IndlægSkrevet: Fre aug 18, 2006 12:59    Emne: Besvar, med citat

Og jeg er næsten helt sikker på, at der faktisk er tale om "lynbeskederne"! Jeg har selv ofte det samme problem, men den eneste mulige løsning ville være at gemme sidste besked fra den givne bruger i det svar man sender (altså i databasen). Så kunne man have en "som svar på"-funktion, som kunne vise, hvad sidste besked var.

Det er der to problemer med: Tabellen ville fylde dobbet så meget i databasen. Det kunne vi nok overleve. Men samtidig er der jo ingen som helst garanti for, at den besked, man svarer på, er den sidste der er kommet fra den givne bruger!
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside
Mogens Rosenberg

IndlægSkrevet: Fre aug 18, 2006 13:42    Emne: Besvar, med citat

Så kunne man jo sætte tidsangivelse på.
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Forbedringsforslag Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side 1, 2, 3  Næste
Side 1 af 3

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum