Forum Indeks
Forum for E-skakklubben

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Oprykningsregler?
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4

Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Generelt
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Lau Bjerno

Indmeldt: 24. jan 2005
Geografisk sted: Danmark

IndlægSkrevet: Lør sep 13, 2008 19:02    Emne: Besvar, med citat

Brian Lundgaard skrev:
Når et hold har siddet over i en sæson, har det ikke længere en plads i nogen division, men indplaceres efter ratingsnit.

Aha. Så hvis fx et hold i 1. division slutter på en nedrykningsplads, og de ikke gider ofre krudt på at spille sig tilbage i 1. division, så kan de vælge blot at sidde næste sæson over og så genindtræde i 1. division, blot deres rating er tilstrækkelig?
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Jan R. Ambirk

Indmeldt: 12. apr 2008

IndlægSkrevet: Lør sep 13, 2008 20:51    Emne: Besvar, med citat

Brian Lundgaard skrev:
Jan R. Larsen skrev:
Ang. Anders And og Co.
Holdet har trukket sig, fra den nuværende hold-turnering, men "HOLDET" er ikke slettet.

Mit spørgsmål er så; er det holdet status fra forrige hold-turnering, der tæller hvis de træder ind, eller er det rating-snit der afgøre en ny "indplacering" ??

Når et hold har siddet over i en sæson, har det ikke længere en plads i nogen division, men indplaceres efter ratingsnit.
Ville bare ha` det præciseret.....i min terminlogi, er der tale om, et nyt hold, så derfor må ratingsnit være det mest reelle. Egentlig burde det også være rating snit, idet øjeblik, hold"ejeren" udskiftes....og få at undgå de evindelig skiften navne inden opstart af holdturneringen, også her, betyde indsættelse efter ratingsnit. ( med mindre, du Brian, giver dispensation ). Bare lige lidt tanker, som jeg skulle "af med". Sorry.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Brian Lundgaard
Site Admin

Indmeldt: 01. nov 2004

IndlægSkrevet: Søn sep 14, 2008 8:35    Emne: Besvar, med citat

Lau: Ja! Det er meget præcis formuleret.

Jan: Jeg kan ikke forestille mig at skulle holde øje med, om der er skiftet ud på pladserne på et hold. Eller at skulle formulere regler for, hvornår et hold er så forandret, at det skal betragtes som et nyt hold. Jeg synes ikke der er nogen vej udenom, at det er et hold-ID, der kvalificerer sig. Hvem der så end stiller op under det ID, så er de berettigede til at blive indplaceret på baggrund af holdets tidligere præstationer. Nogle gange er det jo også upassende "den anden vej". Se bare "Odysseus", som er i 1. division og har spillet sig op fra 4. div. i løbet af de sidste 3 sæsoner. Hvis de i stedet havde lavet et nyt hold, var de kommet direkte i 1. division for 3 sæsoner siden.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside
Jan R. Ambirk

Indmeldt: 12. apr 2008

IndlægSkrevet: Søn sep 14, 2008 10:42    Emne: Besvar, med citat

Brian Lundgaard skrev:

Jan: Jeg kan ikke forestille mig at skulle holde øje med, om der er skiftet ud på pladserne på et hold. Eller at skulle formulere regler for, hvornår et hold er så forandret, at det skal betragtes som et nyt hold. Jeg synes ikke der er nogen vej udenom, at det er et hold-ID, der kvalificerer sig. Hvem der så end stiller op under det ID, så er de berettigede til at blive indplaceret på baggrund af holdets tidligere præstationer. Nogle gange er det jo også upassende "den anden vej". Se bare "Odysseus", som er i 1. division og har spillet sig op fra 4. div. i løbet af de sidste 3 sæsoner. Hvis de i stedet havde lavet et nyt hold, var de kommet direkte i 1. division for 3 sæsoner siden.

Fint nok....du har ret det vil nok kræve for meget "administration". Det irritere mig blot, at mange skifter navn inden opstart, så det kan være lidt svært at finde, hovde og hale i hvem der er hvem.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Claes Scherwin

Indmeldt: 02. nov 2004
Geografisk sted: Fredensborg, Nordsjælland

IndlægSkrevet: Man sep 15, 2008 20:51    Emne: Besvar, med citat

Brian, hvordan indplacerer du holdene, hvis vi tager følgende eksempel:

Hold A har 2000 i snit og sikret 1. division.
Hold B har sjovt nok også 2000 i snit, men rykkede ned fra 2. division til 3. division.

Hvor skal det nye hold Z placeres med deres 2001 i snit? Efter første hold i resultatlisten, som de har et bedre snit end eller det dårligste i resultatlisten??
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Generelt Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4
Side 4 af 4

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum