Vis foregående emne :: Vis næste emne |
Forfatter |
Besked |
Henrik Petersen
Indmeldt: 02. aug 2005 Indlæg: 718
|
Skrevet: Lør sep 09, 2006 11:10 Emne: Identificering af partier |
|
|
Jeg har efterhånden spillet så mange partier på eskak, at jeg ikke længere kan huske mod, hvem jeg har spillet hvilke åbninger. Derfor kunne jeg godt tænke mig, at der under afsluttede partier var en kolonne, hvor jeg kunne identificere de enkelte partier, måske i retning af en kode à la ECO. Oplysningerne i kolonnerne "rat nu" og "rat da" kunne skrives i "info". Jeg ved godt Brian ikke vil have vi selv kan skrive noget i disse felter, men en form for automatisk registrering af åbningen, skulle vel kunne laves!
Er det kun mig der mangler denne mulighed?
Henrik _________________ - Jublen kender ingen grænser.
- Jeg er aldrig i tvivl. men tager ofte fejl. |
|
Tilbage til toppen |
|
 |
Jan R. Larsen Gæst
|
Skrevet: Lør sep 09, 2006 11:19 Emne: |
|
|
Bruger ikke "notater" i elektronisk form, her Men knappen og muligheden findes jo, ude i højre side på parti-siden. Problemet er jo at den mulighed for at skrive der, forsvinder, når partiet afsluttes. Kunne man evt, bibeholde muligheden for skrive via dette "link"?......ps. selv skriver jeg løbende partierne ind i CB, med kommentare og analyser. Da jeg arb, meget med basen er det nemmest for mig ?! |
|
Tilbage til toppen |
|
 |
Henrik Petersen
|
Skrevet: Lør sep 09, 2006 11:31 Emne: |
|
|
Jan R. Larsen skrev: | Bruger ikke "notater" i elektronisk form, her Men knappen og muligheden findes jo, ude i højre side på parti-siden. Problemet er jo at den mulighed for at skrive der, forsvinder, når partiet afsluttes. Kunne man evt, bibeholde muligheden for skrive via dette "link"?......ps. selv skriver jeg løbende partierne ind i CB, med kommentare og analyser. Da jeg arb, meget med basen er det nemmest for mig ?! |
Jeg bruger også muligheden for notater under partiet meget. Selvfølgelig kan jeg bruge min database, men det koster jo lidt tid at søge i den , så hvis jeg lynhurtigt kunne finde partiet mens jeg var på eskak, ville det være en hjælp for mig. _________________ - Jublen kender ingen grænser.
|
Tilbage til toppen |
|
 |
Brian Lundgaard Site Admin

Indmeldt: 01. nov 2004 Indlæg: 869
|
Skrevet: Søn sep 10, 2006 19:14 Emne: |
|
|
Det er på ingen måde uproblematisk at tilføje ECO-koder. Så skal jeg jo som minimum have tilføjet noget, som kan læse parti-notationen og kender ECO-koderne og kan vurdere trækomstilling og lignende. Det er ærligt talt temmelig komplekst. |
|
Tilbage til toppen |
|
 |
Hans Nissen
Indmeldt: 03. jan 2005 Indlæg: 1633
|
Skrevet: Søn sep 10, 2006 20:18 Emne: |
|
|
Og både komercielle og gratis databaser kan nemt klare den opgave ...og flere til ... _________________ " You are not thinking. You are merely being logical." |
|
Tilbage til toppen |
|
 |

|
Skrevet: Man sep 11, 2006 5:42 Emne: |
|
|
Skriver du så noget, som integrerer dem med eskak.dk, Hans?
Eller havde I tænkt, at jeg lige kørte partierne gennem Fritz hver gang, de er kommet ud af åbningsfasen? Jeg mener, der er jo da kun 2.000 partier løbende. Hvor lang tid kan det tage? |
|
Tilbage til toppen |
|
 |
Hans Nissen
|
Skrevet: Man sep 11, 2006 9:28 Emne: |
|
|
Brian Lundgaard skrev: | Skriver du så noget, som integrerer dem med eskak.dk, Hans?
Eller havde I tænkt, at jeg lige kørte partierne gennem Fritz hver gang, de er kommet ud af åbningsfasen? Jeg mener, der er jo da kun 2.000 partier løbende. Hvor lang tid kan det tage? |
*lol*- Næ jeg skrev det med udgangspunkt i, at de ærede skakspillere selv kunne sidde og fedte med deres partier i en eller flere databaser efter ønske. Man har jo en glimrende downloadmulighed af samtlige af ens partier ... så det ligger lige for, for dem der ønsker det. _________________ " You are not thinking. You are merely being logical." |
|
Tilbage til toppen |
|
 |
Henrik Petersen
|
Skrevet: Man sep 11, 2006 18:52 Emne: |
|
|
Brian Lundgaard skrev: |
Så kunne du i hvert fald blive opdateret, hvad åbninger angår, og vide hvilke temaåbninger, der ville være populærer.
Hvorfor alt det arbejde med databaser, hvis jeg kunne få Brian til at gøre arbejdet
Hans: Hvilken gratis database synes du er den bedste.
|
Tilbage til toppen |
|
 |
Hans Nissen
|
Skrevet: Man sep 11, 2006 18:57 Emne: |
|
|
Henrik Petersen skrev: | Hans: Hvilken gratis database synes du er den bedste. |
SCID
http://scid.sourceforge.net/ _________________ " You are not thinking. You are merely being logical." |
|
Tilbage til toppen |
|
 |
Henrik Petersen
|
Skrevet: Man sep 11, 2006 19:41 Emne: |
|
|
Har lige været inde at kigge. Det ser interessant ud, og den vil snaret blive prøvet af.
|
Tilbage til toppen |
|
 |
Jens P. Petersen
Indmeldt: 04. nov 2004 Indlæg: 358 Geografisk sted: Nykøbing Falster
|
Skrevet: Man sep 11, 2006 19:47 Emne: |
|
|
Jeg kunne bruge et kommentarfelt ud for de aktive partier på oversigtssiden. Så ville jeg skrive åbning eller andre særlige kendetegn, f.eks. hvis jeg var i en spændende stilling.
Det gør ikke noget at det forsvinder, når partiet afsluttes.
Jeg er godt klar over at jeg kan skrive det op på et stykke papir ved siden af , men det er vel ikke meningen med InformationsTeknologien.... _________________ Mus fjerter ej som hest, uden røven revner !
Vikingeordsprog |
|
Tilbage til toppen |
|
 |
Henrik Petersen
|
Skrevet: Man sep 11, 2006 21:27 Emne: |
|
|
Jens P. Petersen skrev: | Jeg kunne bruge et kommentarfelt ud for de aktive partier på oversigtssiden. Så ville jeg skrive åbning eller andre særlige kendetegn, f.eks. hvis jeg var i en spændende stilling.
Det gør ikke noget at det forsvinder, når partiet afsluttes.
Jeg er godt klar over at jeg kan skrive det op på et stykke papir ved siden af , men det er vel ikke meningen med InformationsTeknologien.... |
Denne mulighed kunne jeg også bruge, men Brian har før meldt ud, at han ikke ville være glad for, at give adgang for alle til at skrive på oversigtssiden (måske det kan give tekniske problemer???) _________________ - Jublen kender ingen grænser.
|
Tilbage til toppen |
|
 |

|
Skrevet: Tirs sep 12, 2006 5:48 Emne: |
|
|
Nej, jeg ville hellere at vi blev enige om en række faste koder, som man selv kunne markere partierne med ("interessant", "Pas på" eller lignende). Eller farvekoder. Eller begge dele.
Men jeg skal nok give det andet en "tænker" mere. |
|
Tilbage til toppen |
|
 |
Henrik Petersen
|
Skrevet: Ons dec 06, 2006 18:20 Emne: |
|
|
Brian Lundgaard skrev: | Nej, jeg ville hellere at vi blev enige om en række faste koder, som man selv kunne markere partierne med ("interessant", "Pas på" eller lignende). Eller farvekoder. Eller begge dele.
Men jeg skal nok give det andet en "tænker" mere. |
Hej Brian.
Har ovennævnte været i gennem tænkeren en sen nattetime, hvor du alligevel ikke kunne sove.
Altså at give mulighed for at lave et lille skrive felt til hvert parti på oversigtssiden. _________________ - Jublen kender ingen grænser.
|
Tilbage til toppen |
|
 |

|
Skrevet: Ons dec 06, 2006 20:48 Emne: |
|
|
Når holdturneringen kører, så bump lige den her tråd igen. |