Forum Indeks
Forum for E-skakklubben

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

8 timers hvile
Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Forbedringsforslag
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Ejner Borgbjerg

Indmeldt: 30. aug 2006

IndlægSkrevet: Fre sep 22, 2006 10:30    Emne: 8 timers hvile Besvar, med citat

Jeg synes det ville være rart hvis man kunne have fx. 8 timers 'hvile' pr. døgn - hvor ens ur ikke gik. Som det er nu, har B-mennesker en kæmpe fordel over A-mennesker, idet uret går hele natten !!

Det ville ikke være smart at sætte __alle__ ure i stå fx. 24-08, af hensyn til nattevagter og skifteholdsarbejdere. Men hvis den enkelte selv kunne vælge en 8-timers hvileperiode, ville det være rart.

Rent kodemæssigt skulle man selvflg. lige overveje håndtering af opdatering (for at undgå at man kan opnå mere end 8 timer ved gentagne opdateringer), men det kan fx. klares ved en regel om, at en opdatering koster et døgn uden hvile.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Michael D. F. Sørensen
Site Admin

Indmeldt: 03. nov 2004
Geografisk sted: Tilst

IndlægSkrevet: Fre sep 22, 2006 10:37    Emne: Besvar, med citat

Til "normale" partier er det måske knap så nødvendigt, da man har feriebestemmelserne, men især i KO-omkampe og andre 5-dagesturneringer, hvor man ikke kan tillægge ferie, synes jeg, det lyder som et kanongodt forslag (hvis ellers Brian har tid til at programmere det?)!

"Hvis du føler dig træt og uduelig, så husk på, at du en gang var den bedste og hurtigste blandt millioner af sædceller!"

"Never judge a man until you have walked a mile in his moccasines" (Gl. apache-ord)
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Sander Ehmsen

Indmeldt: 11. nov 2004
Geografisk sted: 5230 Odense M.

IndlægSkrevet: Fre sep 22, 2006 11:25    Emne: Besvar, med citat

That's the name of the game.
Jeg ville synes, det blot ville være en regel, for at lave en regel. Det fungerer fint. Hvis man ikke kan styre sin tid, så vælg turneringer med mere tid..
Jakob Pilsgaard
Site Admin

Indmeldt: 05. nov 2004
Geografisk sted: København V

IndlægSkrevet: Fre sep 22, 2006 13:38    Emne: Besvar, med citat

Enig med Sander, det bliver alt for tungt at gennemskue, situationen er fin, som den er nu. Hvis man ikke kan nå at spille sine partier, er det bare ærgerligt. Folk er ikke lige stillet, der er også folk, der kan trække fra arbejde, der er folk der ikke kan trække i weekenden, der er folk, der kun kan trække fra arbejde eller noget helt fjerde.

Jakob
Tilbage til toppen
Michael D. F. Sørensen
Site Admin

IndlægSkrevet: Fre sep 22, 2006 13:41    Emne: Besvar, med citat

Synes dog stadig, at forslaget lyder godt til 5 dages-partier, da tiden her spiller så stor en rolle.

"Hvis du føler dig træt og uduelig, så husk på, at du en gang var den bedste og hurtigste blandt millioner af sædceller!"

"Never judge a man until you have walked a mile in his moccasines" (Gl. apache-ord)
Tilbage til toppen
Jan R. Larsen
Gæst

IndlægSkrevet: Fre sep 22, 2006 13:50    Emne: Besvar, med citat

Michael D. F. Sørensen skrev:
Synes dog stadig, at forslaget lyder godt til 5 dages-partier, da tiden her spiller så stor en rolle.
Jow, men 5dages som turneringsform...ved man hvad man tilmelder sig. Noget andet er så KO, hvor 5dage slet ikke høre hjemme. Så at indføre det der, er et skridt i den forkerte retning.

.....men det vel egentlig off-topic?!
Tilbage til toppen
Jens P. Petersen

Indmeldt: 04. nov 2004
Geografisk sted: Nykøbing Falster

IndlægSkrevet: Fre sep 22, 2006 14:15    Emne: Besvar, med citat

Skal man ikke bare lade være at tilmelde sig en turnering, som man ikke har tid til at spille ?
Sander Ehmsen

Indmeldt: 11. nov 2004
Geografisk sted: 5230 Odense M.

IndlægSkrevet: Fre sep 22, 2006 14:20    Emne: Besvar, med citat

Jens P. Petersen skrev:
Skal man ikke bare lade være at tilmelde sig en turnering, som man ikke har tid til at spille ?

Jo, det er den nemme løsning. - men det er næsten for nemt, er det ikke. Lad os finde på vilde forslag, som gør det meget sværere at gennemskue!! Wink.
Ejner Borgbjerg

Indmeldt: 30. aug 2006

IndlægSkrevet: Fre sep 22, 2006 14:29    Emne: Besvar, med citat

Jakob Pilsgaard skrev:
Enig med Sander, det bliver alt for tungt at gennemskue, situationen er fin, som den er nu. Hvis man ikke kan nå at spille sine partier, er det bare ærgerligt. Folk er ikke lige stillet, der er også folk, der kan trække fra arbejde, der er folk der ikke kan trække i weekenden, der er folk, der kun kan trække fra arbejde eller noget helt fjerde.

Jakob

Jeg synes nu det er meget enkelt at genneskue, hvis mit ur ikke går i 8 faste selvvalgte timer pr. døgn ?! Fx. 23-07 hvor jeg (som halvvejs A/B) normalt sover.

Som det er, føler jeg mig ofte presset til at blive oppe længere, hvilket selvflg. er usundt. Det er selvflg. mit problem, og jeg kan sagtens håndtere det, men som sagt betyder det altså, at B'ere har en stor fordel over A'ere. Større selvflg. jo korte tid, som Michael nævner.
Tilbage til toppen
Brian Lundgaard
Site Admin

Indmeldt: 01. nov 2004

IndlægSkrevet: Fre sep 22, 2006 15:25    Emne: Besvar, med citat

Spøgsmålet er stillet og besvaret flere gange i dette forum, men lad os bare tage det igen: At stoppe uret 8 timer hver dag i en 5-dages match svarer præcis til at matchen fra start havde heddet 6 dage og 16 timer. 14-dages matcherne ville så svare til 18 dage og 16 timer.

Derfor er mit svar det samme som flere har givet: Kan man ikke nå det med 14 dage til partiet, så skal man spille med længere betænkningstider. Til skiftende arbejdstider, bryllup eller fængselsophold uden internet er ekstratidssystemet opfundet.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside
Frode Benedikt Nielsen
Site Admin

Indmeldt: 14. jan 2005
Geografisk sted: Frederiksberg Skakforening af 1920

IndlægSkrevet: Fre sep 22, 2006 19:13    Emne: Besvar, med citat

Jeg er absolut uenig. Jeg har ekstremt skiftende arbejdstider. Jeg forstår heller ikke helt forslaget. Hvis A vælger pause 24-8, er det så hvis jeg trækker at hans ur ikke går, eller gælder det også at hvis han er natpisser og får lyst til at trække kl. 3.00 at der så går fem timer af min tid. Lad os bare antage at jeg vælger 8-16.
Michael D. F. Sørensen
Site Admin

IndlægSkrevet: Fre sep 22, 2006 22:24    Emne: Besvar, med citat

Jens P. Petersen skrev:

Jo, men netop i KO-omkampen er man jo ikke helt selv herre over det...?!

Tilbage til toppen
Michael D. F. Sørensen
Site Admin

IndlægSkrevet: Fre sep 22, 2006 22:26    Emne: Besvar, med citat

Frode Benedikt Nielsen skrev:
Jeg er absolut uenig. Jeg har ekstremt skiftende arbejdstider. Jeg forstår heller ikke helt forslaget. Hvis A vælger pause 24-8, er det så hvis jeg trækker at hans ur ikke går, eller gælder det også at hvis han er natpisser og får lyst til at trække kl. 3.00 at der så går fem timer af min tid. Lad os bare antage at jeg vælger 8-16.

Som jeg har forstået forslaget, så går dit eget ur ikke i det tidsrum, du selv har valgt?

Modstanderens ur går naturligvis, hvis denne er i trækket, medmindre denne har valgt samme tidsrum som dig.

Tilbage til toppen
Michael D. F. Sørensen
Site Admin

IndlægSkrevet: Fre sep 22, 2006 22:27    Emne: Besvar, med citat

Brian Lundgaard skrev:
Til skiftende arbejdstider, bryllup eller fængselsophold uden internet er ekstratidssystemet opfundet.

(Der bare ikke lige gælder ved f.eks. KO-omkampene...)

Tilbage til toppen
Brian Lundgaard
Site Admin

Indmeldt: 01. nov 2004

IndlægSkrevet: Fre sep 22, 2006 23:18    Emne: Besvar, med citat

Michael D. F. Sørensen skrev:
Jens P. Petersen skrev:

Jo, men netop i KO-omkampen er man jo ikke helt selv herre over det...?!

Er man ikke?? Hvem trykker da tilmeld for dig? Rolling Eyes
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Forbedringsforslag Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Side 1 af 4

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum