Forum Indeks
Forum for E-skakklubben

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Korttids GP
Gå til side Forrige  1, 2

Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Forbedringsforslag
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Johnni Marcussen

Indmeldt: 28. nov 2004

IndlægSkrevet: Man okt 09, 2006 17:52    Emne: Besvar, med citat

Da jeg var til Hovedkreds DM, snakkede jeg med Sune K., som mente, at der var for mange Grand Prix turneringer, så der ingen prestige var ved at vinde en. Hvad er jeres andres holdning til dette?
Frode Benedikt Nielsen
Site Admin

Indmeldt: 14. jan 2005
Geografisk sted: Frederiksberg Skakforening af 1920

IndlægSkrevet: Man okt 09, 2006 18:22    Emne: Besvar, med citat

Johnni Marcussen skrev:
Da jeg var til Hovedkreds DM, snakkede jeg med Sune K., som mente, at der var for mange Grand Prix turneringer, så der ingen prestige var ved at vinde en. Hvad er jeres andres holdning til dette?

Jeg synes da, det var meget sjovt at vinde en turnering. Med færre turneringer, ville Jacob Sylvan og Allan Stig RAsmussen vinde 80 % af turneringerne - er det sjovere. Jeg tror det gælder tilsvarende for svagere spillere. Det er sjovere ind i mellem at score gp-points frem for aldrig at få nogen.
Brian Lundgaard
Site Admin

Indmeldt: 01. nov 2004

IndlægSkrevet: Man okt 09, 2006 19:42    Emne: Besvar, med citat

Jeg mener faktisk, at en del af charmen ligger i, at der er mange turneringer. Derved vil vi som er aktive i klubben (men ikke hedder Jacob eller Allan) have mulighed for at placere os godt på halvårslisterne, selvom vi sjældent ligefrem vinder GPs.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside
Michael D. F. Sørensen
Site Admin

Indmeldt: 03. nov 2004
Geografisk sted: Tilst

IndlægSkrevet: Tirs okt 10, 2006 10:04    Emne: Besvar, med citat

Brian Lundgaard skrev:
Jeg mener faktisk, at en del af charmen ligger i, at der er mange turneringer. Derved vil vi som er aktive i klubben (men ikke hedder Jacob eller Allan) have mulighed for at placere os godt på halvårslisterne, selvom vi sjældent ligefrem vinder GPs.

Enig, vi ved jo godt, hvem der er den bedste.
Det fremgår af ratinglisten.
Så hvis GP-listen skal være identisk med den, så kan den jo være ligegyldig!?

Men jo flere, der kan smage sejrens sødme, jo bedre!
Så derfor: gerne mange turneringer.
Også så der er noget for dem, der ikke lige kan spille om mandagen, men så kan om tirsdagen.

Og så er det fint, at de aktive belønnes i form af en pæn GP-placering, selvom man måske ikke vinder turneringerne, men så dog alligevel scorer et par points hist og pist.

"Hvis du føler dig træt og uduelig, så husk på, at du en gang var den bedste og hurtigste blandt millioner af sædceller!"

"Never judge a man until you have walked a mile in his moccasines" (Gl. apache-ord)
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Jan R. Larsen
Gæst

IndlægSkrevet: Tirs okt 10, 2006 15:43    Emne: Besvar, med citat

En af mine "kæp-heste" i GP systemet, har været den manglende linie, i hvornår, hvad, tid, runder osv. Jeg kan godt forstå dem der vælger GP fra pgra af den "løse" struktur i forløbet der er.

Tror på at F.EKS onsdag som fast dag for GP, ville på sigt, trække flere til GP. Det udelukker IKKE at der kan afholdes GP`er udover den ene ugedag. I øvrigt ville dettte være nemere at styre, hvis Johnni fik en makker eller 2 til TL opgaven i GP serien.

Alternativt, evt opføre en "kalender" på GP-siden med nogle forud fastlagte, datoer.....hvis en fast ugedag ikke kan findes. Evt i første omgang for 14 dage af gangen, og så evt hvis det var en succse, så udvide til 1 md....eller gerne mere ?!
Tilbage til toppen
Sander Ehmsen

Indmeldt: 11. nov 2004
Geografisk sted: 5230 Odense M.

IndlægSkrevet: Tirs okt 10, 2006 15:49    Emne: Besvar, med citat

Jeg tror ikke på, der er særligt mange, der ligefrem planlægger deres dag ud fra, de skal være med i en online lynturnering om aftenen. Jeg tror på, de fleste lader sig spontant påvirke til at være med. Så jeg tror derfor ikke, planlægning har den store effekt. - men det kan da prøves! Smile.
Johnni Marcussen

Indmeldt: 28. nov 2004

IndlægSkrevet: Ons okt 11, 2006 15:24    Emne: Besvar, med citat

Jan R. Larsen skrev:

Alternativt, evt opføre en "kalender" på GP-siden med nogle forud fastlagte, datoer.....hvis en fast ugedag ikke kan findes. Evt i første omgang for 14 dage af gangen, og så evt hvis det var en succse, så udvide til 1 md....eller gerne mere ?!

Det har været oppe før i tråden, men der kom ingen respons på det.

Johnni Marcussen skrev:
Michael D. F. Sørensen skrev:
Jeg savner en tidligere annoncering - gerne aftenen FØR...!

Jeg går efter at annocere så tidligt som muligt. Jeg kunne for eftertiden annocere alle turneringer hele ugen, men så skal det være med forbehold for aflysninger. Ville det være bedre?

Jan R. Ambirk

Indmeldt: 12. apr 2008

IndlægSkrevet: Søn jan 04, 2009 12:18    Emne: Besvar, med citat

Hvad gør vi for at genoplive "Grand Prix" turneringerne på kort-tidssiden?!
Den har ligget stille længe nu....undertegnede, HAR forsøgt sig 5-6 gange uden at få gennemført turneringen. Så er det tidspunktet (20.30 - 21.30)?? Annonceringen?? "Turnerings-systemet(Schwitzèr)?? Er det betænknings tiden (4+2 eller 5+0)??..............

Udfra den aktivitet, der KAN være, når jeg opretter "alm. turneringer"..... kunne det tolkes derhen, at problemet lå i udformningen af "GP".
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Frode Benedikt Nielsen
Site Admin

Indmeldt: 14. jan 2005
Geografisk sted: Frederiksberg Skakforening af 1920

IndlægSkrevet: Søn jan 04, 2009 13:57    Emne: Besvar, med citat

GP har to fejl - for det første tidspunkterne det ligger på, og for det andet kravet om ti deltagere. Hvorfor ikke gennemføre selvom, der er færre til start. Det ville man jo også gøre i en ikke-virtuel skakklub. Man kan bare sænke pointsene lidt
Jan R. Ambirk

Indmeldt: 12. apr 2008

IndlægSkrevet: Søn jan 04, 2009 17:42    Emne: Besvar, med citat

Frode Benedikt Nielsen skrev:
GP har to fejl - for det første tidspunkterne det ligger på, og for det andet kravet om ti deltagere. Hvorfor ikke gennemføre selvom, der er færre til start. Det ville man jo også gøre i en ikke-virtuel skakklub. Man kan bare sænke pointsene lidt

Det ville være dejligt, hvis du kunne komme med alternative ideèr, til f.eks klokkeslæt/dag. Angående antal i GP-turneringer, så er det nuværende ikke instillet på den flexibilitet hvis vi snakker monrad/schwitzer, så der ville Brian skulle indover.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Forbedringsforslag Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 af 2

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum