Forum Indeks
Forum for E-skakklubben

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Gammelt bræt i ktp
Gå til side 1, 2  Næste

Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Forbedringsforslag
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Frode Benedikt Nielsen
Site Admin

Indmeldt: 14. jan 2005
Geografisk sted: Frederiksberg Skakforening af 1920

IndlægSkrevet: Fre jan 12, 2007 11:52    Emne: Gammelt bræt i ktp Besvar, med citat

Jeg vil foreslå at modstanderen kan se hvilket bræt, der benyttes under partiet - også hvis man vælger at skifte under partiet.

Problemet er ikke kun de fem sekunder man får tillagt ved gammelt bræt - problemet er også, at ved nyt bræt hopper tiden nogengange så meget, at det virker som om der benyttes nyt bræt.

Problemet er stort, idet enkelte ignoranter er ved at smadre eskak ved deres gentagne insidiøse beskyldninger om snyd. Det har den seneste måned resulteret i flere sortlistninger i eskak, der udelukkende skyldes kontroverser om ktp.

Jeg bruger selv meget tid på ktp-siden, men debatmiljøet er ved at nå et stade som giver grund til overvejelse om det er tiden værd. Specielt set i lyset af DSU's kommende server finder jeg det stærkt problematisk.
Michael D. F. Sørensen
Site Admin

Indmeldt: 03. nov 2004
Geografisk sted: Tilst

IndlægSkrevet: Fre jan 12, 2007 11:55    Emne: Besvar, med citat

Tror du, at netop de nævnte personer lægger mærke til forskellen?
Jeg tror, at de personer vil komme med beskyldningerne uanset hvad!

Vil dog alligevel støtte forslaget, men så netop af hensyn til de mere seriøse brugere, og ikke ignoranterne.

"Hvis du føler dig træt og uduelig, så husk på, at du en gang var den bedste og hurtigste blandt millioner af sædceller!"

"Never judge a man until you have walked a mile in his moccasines" (Gl. apache-ord)
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Jan R. Larsen
Gæst

IndlægSkrevet: Fre jan 12, 2007 16:26    Emne: Besvar, med citat

Jeg bruger også rimlig meget tid der inde på KTP.......og det omtalte "debat-miljø", tror jeg ville være der lige meget hvad. Nyt/Kontra gammelt, tror jeg ikke på at den "påståede" forskel er der......at en enkelt person, skal gøre DET til et problem for hele KTP, og beskylde alt g alle for snyd.....er mig ubegribeligt. Og for at sige det meget direkte....er der kun en måde at bremse den slags møj-spredning.....en eller anden form for straf, i kortere ellere længere tid, ifa udelukkelse.

KTP siden fungere perfekt, ud fra de vilkår siden, nu engang, fungere under.(= med Brians kode formåen)

p.s. men hvis en "visning" ( gammelt/nyt bræt") kan øge tilfredsheden yderlige....så er det da kun et skridt fremad.
Tilbage til toppen
Michael D. F. Sørensen
Site Admin

IndlægSkrevet: Fre jan 12, 2007 21:58    Emne: Besvar, med citat

Så er der vel to forslag her:

1) Et felt, der viser, hvilken brættype modstanderen trækker fra.

2) Ktp-turneringslederne (sjovt nok bl.a. Frode og Jan!) opfordres til
a) at henstille folk til en ordentlig tone,
b) lykkes dette ikke, så indstille tidsbegrænset udelukkelse til Brian.

a bør vi vel forøvrigt alle medvirke aktivt til...?

"Hvis du føler dig træt og uduelig, så husk på, at du en gang var den bedste og hurtigste blandt millioner af sædceller!"

"Never judge a man until you have walked a mile in his moccasines" (Gl. apache-ord)
Tilbage til toppen
Jan R. Larsen
Gæst

IndlægSkrevet: Fre jan 12, 2007 22:25    Emne: Besvar, med citat

Michael D. F. Sørensen skrev:
Så er der vel to forslag her:

1) Et felt, der viser, hvilken brættype modstanderen trækker fra.

2) Ktp-turneringslederne (sjovt nok bl.a. Frode og Jan!) opfordres til
a) at henstille folk til en ordentlig tone,
b) lykkes dette ikke, så indstille tidsbegrænset udelukkelse til Brian.

a bør vi vel forøvrigt alle medvirke aktivt til...?

Alt sammen meget godt. dog 2 b, ville jeg gerne vende om. TL sætter en spiller i bero i X antal timer....og spilleren må så klage. INGEN TL ville misbruge det, tror nok man liiiige vil tænke sig om en ekstra gang, og når der er "kanantæne", er det en hrtiger ekspetion...og større chance for at en "situation" IKKE eskallere..... Brian er jo en travl mand, og perioden fra en "forseelse til straf, må ikke blive for lang.
Tilbage til toppen
Michael D. F. Sørensen
Site Admin

IndlægSkrevet: Fre jan 12, 2007 22:44    Emne: Besvar, med citat

Ja, hvis Brian kan lave det, så synes jeg, det er en ganske udmærket beføjelse af udstyre TL med.

F.eks. en knap for TL, der udelukker en spiller i 24 timer fra ktp.

Vedkommende får en popup, der fortæller at man er blevet spærret på ktp. Klager stiles til Brian. Klager man i SMS´en, mister man ankeadgangen, samt får yderligere 24 timers karentæne!

Tilbage til toppen
Frode Benedikt Nielsen
Site Admin

IndlægSkrevet: Søn jan 14, 2007 18:37    Emne: Besvar, med citat

Ja, hvis Brian kan lave det, så synes jeg, det er en ganske udmærket beføjelse af udstyre TL med.

Vedkommende får en popup, der fortæller at man er blevet spærret på ktp. Klager stiles til Brian. Klager man i SMS´en, mister man ankeadgangen, samt får yderligere 24 timers karentæne!

Problemet er, at det kræver at ktp-turneringslederne gider læse pb'er fra alle brugere. Det er ikke tilfældet i øjeblikket.
Johnni Marcussen

Indmeldt: 28. nov 2004

IndlægSkrevet: Søn jan 14, 2007 20:02    Emne: Besvar, med citat

Frode Benedikt Nielsen skrev:

Problemet er, at det kræver at ktp-turneringslederne gider læse pb'er fra alle brugere. Det er ikke tilfældet i øjeblikket.

Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg læser altid alle mine pb'er.
Frode Benedikt Nielsen
Site Admin

IndlægSkrevet: Søn jan 14, 2007 22:02    Emne: Besvar, med citat

Johnni Marcussen skrev:
Frode Benedikt Nielsen skrev:

Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg læser altid alle mine pb'er.

Jeg læser også mine pb'er, men spillere, der er sortlistet af dig kan ikke sende pb'er til dig. Hvis MDFS's forslag skal gennemføres, skal de kunne gøre dette.
Michael D. F. Sørensen
Site Admin

IndlægSkrevet: Søn jan 14, 2007 22:28    Emne: Besvar, med citat

Så må de jo fjerne sortlistningen, sende en pb, og sortliste igen...?!
Større er problemet vel ikke?

Eller at Brian, som tidligere foreslået, laver det sådan, at man kan vælge, at en sortlistning kun gælder skakpartier, og ikke kommunikation (og/eller omvendt!?)...

Tilbage til toppen
Johnni Marcussen

Indmeldt: 28. nov 2004

IndlægSkrevet: Søn jan 14, 2007 22:40    Emne: Besvar, med citat

Eller at Brian, som tidligere foreslået, laver det sådan, at man kan vælge, at en sortlistning kun gælder skakpartier, og ikke kommunikation (og/eller omvendt!?)...

Her er jeg enig. Man bør lave 3 former for blacklistning (som man bare sætte flueben ved, når man blacklister folk):

1. Langstidsblacklistning
2. Korttidsblacklistning
3. Kommunikation
Frode Benedikt Nielsen
Site Admin

IndlægSkrevet: Man jan 15, 2007 1:10    Emne: Besvar, med citat

Johnni Marcussen skrev:

Her er jeg enig. Man bør lave 3 former for blacklistning (som man bare sætte flueben ved, når man blacklister folk):

1. Langstidsblacklistning
2. Korttidsblacklistning
3. Kommunikation

Fint nok - men det ændrer ikke ved, at hvis jeg eller en af de andre ktp-turneringsledere ikke får mulighed for at blackliste en spiller for kommunikation.
Brian Lundgaard
Site Admin

Indmeldt: 01. nov 2004

IndlægSkrevet: Tirs jan 23, 2007 20:41    Emne: Besvar, med citat

Af flere årsager har jeg valgt at løse problemet ved at fjerne det store tillæg på 5 sekunder til dem som noterer under korttidspartier. Der er stadig et sekund til at notere, men reelt er der næppe mange, som ikke kan opdatere til at kunne køre det nye bræt (arbejdsmaskiner med begrænset adgang til opdatering undtaget).

De få som stadig vil notere må vælge partier med betænkningstider, de kan håndtere under de nye forudsætninger.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside
Byrial Jensen

Indmeldt: 26. dec 2005
Geografisk sted: Viborg

IndlægSkrevet: Tirs jan 23, 2007 21:27    Emne: Besvar, med citat

Brian Lundgaard skrev:
Af flere årsager har jeg valgt at løse problemet ved at fjerne det store tillæg på 5 sekunder til dem som noterer under korttidspartier. Der er stadig et sekund til at notere, men reelt er der næppe mange, som ikke kan opdatere til at kunne køre det nye bræt (arbejdsmaskiner med begrænset adgang til opdatering undtaget).

De få som stadig vil notere må vælge partier med betænkningstider, de kan håndtere under de nye forudsætninger.

Problemet er bare at man bliver nødt at skifte til det gamle bræt for at lave bondeforvandling til andet end dronning. Det kan man tabe megen tid på.

Kunne man ikke tilføje et trækindtastningsfelt til det nye bræt, så man med det også kan taste om nødvendigt. Dermed ville det gamle bræt blive helt overflødigt og kunne afskaffes.
Tilbage til toppen
Lau Bjerno

Indmeldt: 24. jan 2005
Geografisk sted: Danmark

IndlægSkrevet: Tirs jan 23, 2007 21:39    Emne: Besvar, med citat

Kan det ikke laves sådan, at man selv i sin profil vælger, om man vil have automatisk dronningeforvandling eller ej, og at man, hvis man vælger nej, får vist fire brik-ikoner (D,T,L,S), når bonden flyttes til forvandlingsfeltet, hvorefter man vælger ved at klikke på den ønskede brik?
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Forbedringsforslag Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side 1, 2  Næste
Side 1 af 2

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum