Forum Indeks
Forum for E-skakklubben

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Trækfølgeforslag

Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Forbedringsforslag
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Kent Knudsen

Indmeldt: 24. nov 2006
Geografisk sted: Thisted

IndlægSkrevet: Ons jan 17, 2007 12:28    Emne: Trækfølgeforslag Besvar, med citat

Kunne det være en ide om man kunne foreslå trækfølger lige som man kan i k.skak?
Michael D. F. Sørensen
Site Admin

Indmeldt: 03. nov 2004
Geografisk sted: Tilst

IndlægSkrevet: Ons jan 17, 2007 13:29    Emne: Besvar, med citat

Eller i samme forbindelse:

Lave et autotræk, hvis der kun er ET gyldigt træk?

Dvs. så trækker serveren for vedkommende med det samme!

(men det kræver selvfølgelig, at brættet skal kunne spille skak så!)

"Hvis du føler dig træt og uduelig, så husk på, at du en gang var den bedste og hurtigste blandt millioner af sædceller!"

"Never judge a man until you have walked a mile in his moccasines" (Gl. apache-ord)
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Byrial Jensen

Indmeldt: 26. dec 2005
Geografisk sted: Viborg

IndlægSkrevet: Ons jan 17, 2007 14:34    Emne: Besvar, med citat

Ideen med trækfølger er god, men det bør ikke nødvendigvis være ligesom i k-skak, hvor man sender følgen til modstanderen.

Det ville til gengæld være fint om man kunne give trækfølgen til serveren, som så udførte ens træk fra følgen automatisk så længe som muligt. På den måde undgår man at oplyse modstanderen om hvad man vil svare på bestemte træk på forhånd.

Michaels ide om automatiske træk når der kun er ét lovligt træk er i og for sig også god, men jeg tror at det sker så sjældent at nytteværdien af en sådan funktion muligvis nok vil være begrænset i forhold den store mængde arbejde der skal til for at lave den.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Frode Benedikt Nielsen
Site Admin

Indmeldt: 14. jan 2005
Geografisk sted: Frederiksberg Skakforening af 1920

IndlægSkrevet: Ons jan 17, 2007 18:34    Emne: Besvar, med citat

Det er vel kun ved fem-dages partier, eller når ferien er ved at være opbrugt i øvrige partier at det overhovedet har relevans.
Kent Knudsen

Indmeldt: 24. nov 2006
Geografisk sted: Thisted

IndlægSkrevet: Ons jan 17, 2007 18:53    Emne: Besvar, med citat

Frode Benedikt Nielsen skrev:
Det er vel kun ved fem-dages partier, eller når ferien er ved at være opbrugt i øvrige partier at det overhovedet har relevans.

Well jeg fik egentlig ideen da jeg mente at have fundet en trækfølge der virkede rimeligt tvunget (det er dog langt fra sikkert at jeg har ret) Så kom jeg i tanke om da jeg i de gode gamle dage spillede k.skak, hvor man kunne foreslå en trækfølge for at spare tid og porto. Hvordan det i praksis skulle gøres vil jeg lade andre om at afgøre, men går modstanderen med på følgen kunne der spares en del tid og han har jo stadig mulighed for atbryde trækfølgen et sted hvor han mener at have fundet en forbedring af varianten, eller ønsker at overraske.
Så vidt jeg kan se gælder det i alle former..kortidspartier undtaget naturligvis. Selv om man har god tid ville det i nogle tilfælde være rart at komme videre, hvis trækfølgen alligevel er mere eller mindre tvungen

Ideen med at lade serveren bestemme er jeg principielt imod
Birger Ulbrink

Indmeldt: 23. dec 2006
Geografisk sted: Værløse

IndlægSkrevet: Søn jan 21, 2007 19:50    Emne: Besvar, med citat

chesshere.com har conditional move, men kun et træk. Der kan opstilles flere conditions. Det virker rigtig godt.

Since nothing in our world will ever be perfect, constructive positive criticism is always welcome.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Forbedringsforslag Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum