Forum Indeks
Forum for E-skakklubben

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Amerikansk retspraksis

Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> En lille leg
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Michael D. F. Sørensen
Site Admin

Indmeldt: 03. nov 2004
Geografisk sted: Tilst

IndlægSkrevet: Lør jan 20, 2007 23:06    Emne: Amerikansk retspraksis Besvar, med citat

http://ekstrabladet.dk/flash/kultur/article260791.ece

"Hvis du føler dig træt og uduelig, så husk på, at du en gang var den bedste og hurtigste blandt millioner af sædceller!"

"Never judge a man until you have walked a mile in his moccasines" (Gl. apache-ord)
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Lau Bjerno

Indmeldt: 24. jan 2005
Geografisk sted: Danmark

IndlægSkrevet: Lør jan 20, 2007 23:46    Emne: Besvar, med citat

Embarassed Embarassed Embarassed

AV!!! Den historie med autocamperen troede jeg på.
Og jeg har endda viderebragt den som autentisk, fordi jeg stolede på, at min kamerat havde sine kilder i orden. Hvor pinligt!!

Man skal åbenbart ikke stole på noget, man ikke selv har checket!!!

Hvis man nu ellers kan stole på Extra Bladet...

En af mine tidligere klubkamerater i Nordre skrev:

"This years favorite could easily be Mr. Merv Grazinski of Oklahoma City, Oklahoma. Mr. Grazinski purchased a brand new 32-foot Winnebago motor home.
On his first trip home, having driven onto the freeway, he set the cruise control at 70 mph and calmly left the drivers seat to go into the back and make himself a cup of coffee. Not surprisingly, the R.V. left the freeway, crashed and overturned. Mr.Grazinski sued Winnebago for not advising him in the owners manual that he couldnt actually do this. The jury awarded him $1,750,000 plus a new motor home.
The company actually changed their manuals on the basis of this suit, just in case there were any other complete morons buying their recreation vehicles"

...men det er da ellers en god historie. Very Happy Rolling Eyes
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Frode Benedikt Nielsen
Site Admin

Indmeldt: 14. jan 2005
Geografisk sted: Frederiksberg Skakforening af 1920

IndlægSkrevet: Man jan 22, 2007 1:50    Emne: Besvar, med citat

Lau Bjerno skrev:

AV!!! Den historie med autocamperen troede jeg på.
Og jeg har endda viderebragt den som autentisk, fordi jeg stolede på, at min kamerat havde sine kilder i orden. Hvor pinligt!!

Man skal åbenbart ikke stole på noget, man ikke selv har checket!!!

Hvis man nu ellers kan stole på Extra Bladet...

En af mine tidligere klubkamerater i Nordre skrev:

"This years favorite could easily be Mr. Merv Grazinski of Oklahoma City, Oklahoma. Mr. Grazinski purchased a brand new 32-foot Winnebago motor home.
On his first trip home, having driven onto the freeway, he set the cruise control at 70 mph and calmly left the drivers seat to go into the back and make himself a cup of coffee. Not surprisingly, the R.V. left the freeway, crashed and overturned. Mr.Grazinski sued Winnebago for not advising him in the owners manual that he couldnt actually do this. The jury awarded him $1,750,000 plus a new motor home.
The company actually changed their manuals on the basis of this suit, just in case there were any other complete morons buying their recreation vehicles"

...men det er da ellers en god historie. Very Happy Rolling Eyes

Ja så god at du endda har været med til at viderebringe den og gøre den autentisk i din "svanesang".
Lau Bjerno

IndlægSkrevet: Man jan 22, 2007 3:46    Emne: Besvar, med citat

Ja, som jeg skrev ovenfor.

Men det ER rettet nu - jeg skulle lige have tid til det. Min kilde til historien var i øvrigt et af turneringskomiteens medlemmer, pudsigt nok!

Men jeg tænker (sagt halvt i spøg) på, om man nu også kan regne 100% sikkert med, at historien er usand....

Jeg mener, hvis den nu var autentisk, kunne det jo sagtens være, at det amerikanske retsvæsen (trods alt) fandt affæren så pinlig, at de gerne vil have folk til at tro, det aldrig have fundet sted. Exclamation

Og den, der anser Ekstra Bladet for en pålidelig kilde, burde have sine skolepenge tilbage! Very Happy

Personligt vil jeg nu nok være tilbøjelig til at tro på EB i dette tilfælde, men vil nøjes med at lade spørgsmålet være uopklaret.

Thi en skrøne er nu en gang bedst, hvis den i det mindste kunne være sand, og den er sjovest, så længe den ikke er direkte modbevist!
Frode Benedikt Nielsen
Site Admin

Indmeldt: 14. jan 2005
Geografisk sted: Frederiksberg Skakforening af 1920

IndlægSkrevet: Man jan 22, 2007 9:30    Emne: Besvar, med citat

Lau Bjerno skrev:
Ja, som jeg skrev ovenfor.

Men det ER rettet nu -

http://www.laubjerno.dk/NNN241104.htm

Ikke helt
Lau Bjerno

IndlægSkrevet: Man jan 22, 2007 12:18    Emne: Besvar, med citat

Frode, den blev altså rettet i går!
Prøv evt. at opdatere siden (tryk F5)
og læs min tilføjelse (det med blåt) Wink

I øvrigt var dit seneste indlæg efter min opfattelse bedst egnet til en PB!
Michael D. F. Sørensen
Site Admin

Indmeldt: 03. nov 2004
Geografisk sted: Tilst

IndlægSkrevet: Man jan 22, 2007 17:32    Emne: Besvar, med citat

Lau Bjerno skrev:

Tja, samme kunne man vist passende sige om adskillige af Hr. Bjernos indlæg...?! Wink Confused Cool

Men vi har jo alle lov at blive klogere!

"Hvis du føler dig træt og uduelig, så husk på, at du en gang var den bedste og hurtigste blandt millioner af sædceller!"

"Never judge a man until you have walked a mile in his moccasines" (Gl. apache-ord)
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Lau Bjerno

IndlægSkrevet: Tirs jan 23, 2007 0:55    Emne: Besvar, med citat

Michael D. F. Sørensen skrev:
Lau Bjerno skrev:

Tja, samme kunne man vist passende sige om adskillige af Hr. Bjernos indlæg...?! Wink Confused Cool

Når andre vælger at lægge deres personlige kommentarer til mig - som f.eks. ovenstående - ud i det offentlige rum, så mener jeg faktisk, at jeg også bør svare i det offentlige rum.

Og ser man bort fra mine svar på andres direkte personlige stikpiller, så tror jeg ikke, der bliver mange af mine indlæg tilbage, som havde været bedre egnet til PB. Wink
Lau Bjerno

IndlægSkrevet: Lør jul 14, 2007 11:46    Emne: Besvar, med citat

...jeg gør trods alt ikke, som den kære stormester Bent Larsen undertiden har gjort, nemlig at besvare andres private breve offentligt, fx i Skakbladet - oven i købet uden at citere disse breve, hvorved svarene ofte fremstår helt uforståelige!
Egentlig mærkeligt, at den normalerweise sehr kritische Redacteur Rosenlundt ikke har grebet ind i disse tilfælde.
Hans Nissen

Indmeldt: 03. jan 2005

IndlægSkrevet: Lør jul 14, 2007 13:39    Emne: Besvar, med citat

Lau Bjerno skrev:
...jeg gør trods alt ikke, som den kære stormester Bent Larsen undertiden har gjort, nemlig at besvare andres private breve offentligt, fx i Skakbladet - oven i købet uden at citere disse breve, hvorved svarene ofte fremstår helt uforståelige!
Egentlig mærkeligt, at den normalerweise sehr kritische Redacteur Rosenlundt ikke har grebet ind i disse tilfælde.

Hr. Larsens gudestatus gør åbentbart, at man uden blusel accepterer hans indforståede (håber jeg ??) og ganske forvirrende og forvrøvlede artikler. Spild af spalteplads i mine øjne.
Ivan Madsen

Indmeldt: 12. maj 2006
Geografisk sted: Borup

IndlægSkrevet: Lør jul 14, 2007 13:47    Emne: Besvar, med citat

Det startede jo helt tilbage i '88 eller deromkring med en artikel, der hed "13 rigtige" eller sådan noget. Totalt kyk og indforstået - og af og til gentager det sig i hans ellers udmærkede beretninger. Jeg må erkende, at jeg elsker når Larsen fortæller om de gode gamle turneringer og om hans version af historierne bag partierne. Men jeg kan også godt undvære de der henvisninger til læserbreve.
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> En lille leg Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum