Forum Indeks
Forum for E-skakklubben

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Rygning igen-igen
Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Generelt
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Michael D. F. Sørensen
Site Admin

Indmeldt: 03. nov 2004
Geografisk sted: Tilst

IndlægSkrevet: Tors feb 08, 2007 22:38    Emne: Rygning igen-igen Besvar, med citat

http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Broendby/2007/02/08/161815.htm?rss=true&regional

Flere pauser til ikke-rygere...?!

"Hvis du føler dig træt og uduelig, så husk på, at du en gang var den bedste og hurtigste blandt millioner af sædceller!"

"Never judge a man until you have walked a mile in his moccasines" (Gl. apache-ord)
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Kent Knudsen

Indmeldt: 24. nov 2006
Geografisk sted: Thisted

IndlægSkrevet: Tors feb 08, 2007 22:48    Emne: Besvar, med citat

Jeg synes snart det er på tide at vi får en pause fra alle de fanatiske ikke rygere der kører en systematisk hetz mod os der har valgt at benytte os af dette nydelsesmiddel..

Er for at sige det på godt jydsk dødhamrende træt af det.

Jeg synes det er direkte vammelt som man hetzer mod os rygere , sådan føles det snart. Man føler sig efterhånden som en forbryder hvis man tænder en cigaret offentligt. Det kan simpelthen ikke være rigtigt at man i dagens ellers så påståede tolerante danmark, skal udsættes for sådan en heksejagt som vi bliver.

Og nej jeg gider ikke høre på alle de argumenter om hvor skadeligt det er for os og andre. Vi kan dem udenad både forfra, bagfra og i søvne..
og det ændrer ikke en tøddel ved at det vi i disse tider udsættes for er en decideret hetz

Det er meget udansk, men det er jo desværre blevet et modefænomen også uden for danmarks grænser..

Vi rygere har altid prøvet at være hensynsfulde og sikre os at det ikke generede hvis vi røg..Det var snart på tide at ikkerygerne udviste den samme hensynsfuldhed..
Harry Dalsø

Indmeldt: 15. nov 2005

IndlægSkrevet: Tors feb 08, 2007 23:09    Emne: Besvar, med citat

Kent Knudsen skrev:
Jeg synes snart det er på tide at vi får en pause fra alle de fanatiske ikke rygere der kører en systematisk hetz mod os der har valgt at benytte os af dette nydelsesmiddel..

Er for at sige det på godt jydsk dødhamrende træt af det.

Jeg synes det er direkte vammelt som man hetzer mod os rygere , sådan føles det snart. Man føler sig efterhånden som en forbryder hvis man tænder en cigaret offentligt. Det kan simpelthen ikke være rigtigt at man i dagens ellers så påståede tolerante danmark, skal udsættes for sådan en heksejagt som vi bliver.

Og nej jeg gider ikke høre på alle de argumenter om hvor skadeligt det er for os og andre. Vi kan dem udenad både forfra, bagfra og i søvne..
og det ændrer ikke en tøddel ved at det vi i disse tider udsættes for er en decideret hetz

Det er meget udansk, men det er jo desværre blevet et modefænomen også uden for danmarks grænser..

Vi rygere har altid prøvet at være hensynsfulde og sikre os at det ikke generede hvis vi røg..Det var snart på tide at ikkerygerne udviste den samme hensynsfuldhed..

Mage til sludder har jeg sjældent hørt/læst!
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Harry Dalsø

Indmeldt: 15. nov 2005

IndlægSkrevet: Tors feb 08, 2007 23:11    Emne: Re: Rygning igen-igen Besvar, med citat

Michael D. F. Sørensen skrev:
http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Broendby/2007/02/08/161815.htm?rss=true&regional

Der er da logik i forslaget, god ide.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Michael D. F. Sørensen
Site Admin

IndlægSkrevet: Tors feb 08, 2007 23:23    Emne: Besvar, med citat

Kent Knudsen skrev:
Vi rygere har altid prøvet at være hensynsfulde og sikre os at det ikke generede hvis vi røg.

Kan desværre nævne ALT FOR MANGE oplevede eksempler på det modsatte...!!

Så ordet "altid" kan du godt stryge!

"Hvis du føler dig træt og uduelig, så husk på, at du en gang var den bedste og hurtigste blandt millioner af sædceller!"

"Never judge a man until you have walked a mile in his moccasines" (Gl. apache-ord)
Tilbage til toppen
Michael D. F. Sørensen
Site Admin

IndlægSkrevet: Tors feb 08, 2007 23:26    Emne: Besvar, med citat

Det ændrer heller ikke ved det faktum, at der er tale om narkotiske stoffer, uanset at det stadig er legalt!

F.eks. er det påvist, at nikotin er mere vanedannende end heroin!

Og de skadelige virkninger turde være unødvendigt at nævne...

Tilbage til toppen
Kent Knudsen

IndlægSkrevet: Tors feb 08, 2007 23:27    Emne: Besvar, med citat

Kan næsten regne ud at du er ikke ryger Harry.
Det går jeg ihvertfald ud fra , baseret på den kommentar.

Sludder eller ej så er det den rene og skinbarlige sandhed som den ser ud for en ryger..

Det er vel næppe heller nemt at argumentere imod påstanden om at man i disse tider med alle midler forsøger at gøre livet svært for os rygere..

Og den måde det gøres på og den måde hvormed vi bliver mere og mere ugleset blandt den ikkerygene del af befolkningen, gør at det for mig mere og mere ligner en decideret hetz, som iøvrigt i omfang ikke er set for nogen anden befolkningsgruppe længe.

Fred være med at i ikke vil have vores røg i lungerne det forstår jeg fuldt ud og selvfølgelig skal ingen tvinges til det mod sin vilje. Men vi er nogen der gerne, uanset hvor usundt det måtte være , vil have lov til at fortsætte denne last, så det eneste jeg og sikkert andre beder om giv os dog en smule plads istedet for denne usmageligelige jagt på os.

Det artiklen giver udtryk for er i mine øjne iøvrigt endnu et led i den tilsyneladende uendelige kampagne der køres mod os rygere.
Kent Knudsen

IndlægSkrevet: Tors feb 08, 2007 23:41    Emne: Besvar, med citat

Michael man kan altid finde undtagelser, næsten uanset hvad vi taler om.
Generelt er det mit indtryk at langt de fleste rygere gerne bøjer sig for flertallets ønske om at der ikke må ryges og altid har gjort det.
Men synes efterhånden at grænsen må være nået og om ikke andet vil jeg gerne stille op og argumentere for rygere også selv om jeg har planer om snart at forsøge holde op.

Om det er vanedannene eller ej er ikke det vi diskuterer. Det burde vel også være overflødigt, eftersom alle ved at det er tilfældet.

Det der er sagen er tolerance og i høj grad intolerance
Jan R. Larsen
Gæst

IndlægSkrevet: Fre feb 09, 2007 0:25    Emne: Besvar, med citat

Kan kun lægge mig meget op af dit indlæg, Kent. Livs-kvalitet, er et ord disse fanatiske anti-rygere ikke forstår. Har selv, altid udvist, og strukket mig utrolig langt, i mine bestræbelser på ikke at genere andre med min trang. Men som med som så meget andet, er "rygning" idag blevet "roden" til alt ondt. Og ja, det er efterhånden blevet kvalmende at lægge ryg til. Enig.

Michael, jeg kender jo din holdning, og vi to bliver ALDRIG enige.
Tilbage til toppen
Lau Bjerno

Indmeldt: 24. jan 2005
Geografisk sted: Danmark

IndlægSkrevet: Fre feb 09, 2007 0:37    Emne: Besvar, med citat

Kent Knudsen skrev:
Vi rygere har altid prøvet at være hensynsfulde og sikre os at det ikke generede hvis vi røg..
Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

Undskyld jeg siger det lige ud, Kent, men det er fandeme den tykkeste løgn, jeg længe har hørt!!
(Jeg er i øvrigt helt enig med Harry)

Lad mig blot stille dig ét personligt spørgsmål: Ryger du, når du er til en fest, hvor der er ikke-rygere til stede? Hvis du gør, så er du i mine øjne overhovedet ikke nogen hensynsfuld ryger!!

Hvis ikke man holder jer rygere i meget kort snor, så forsvinder hensynsfuldheden forbløffende hurtigt!

Jeg er meget tolerant! For min skyld må du ryge alt det, du vil!! Jeg finder det ganske vist topmålet af tåbelighed at ryge, men det må du jo selv om - jeg har sikkert nogle andre dumme vaner.

Men i samme sekund, du generer nogen med din røg, hører min tolerance op. Den hører helt op, for det har du efter min mening ingen ret til!

Du kalder det hetz - jeg kalder det selvforsvar!
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Kent Knudsen

IndlægSkrevet: Fre feb 09, 2007 1:07    Emne: Besvar, med citat

Det var sandelig ikke min mening at fremsætte løgnagtige påstande, og det tror jeg for så vidt heller ikke at jeg har gjort. Jeg snakker om rygere generelt, Ved godt at der sikkert kan findes utallige undtagelser, men der hvor jeg færdes er der langt imellem dem.

Til dit spørgsmål Lau kan jeg sige at jeg snart ikke ryger indendørs andre steder end hjemme hos mig selv. Nu går jeg ganske vist sjældent til fester, men er jeg ude hos fremmede ryger jeg ikke indendørs med mindre jeg har fået en udtrykkelig accept. I de fleste tilfælde går jeg udenfor og ryger netop for ikke at genere mine værter.
Hvis ikke det er hensynsfuldhed ved jeg ikke hvad er .

Ja det er dumt af mig at ryge. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at du har ret, men lad det blive min egen sag så længe jeg holder det for mig selv.

Det har intet med selvforsvar at gøre Lau. I ikke rygere er kommet i flertal, og det ligger desværre i menneskets natur at når man er i flertal skal man kanøfle mindretallet. Det har altid været sådan i alle mulige andre sammenhænge også..

Nu vil jeg tænde dagens sidste cigaret og så vil jeg gå i seng
Lau Bjerno

Indmeldt: 24. jan 2005
Geografisk sted: Danmark

IndlægSkrevet: Fre feb 09, 2007 1:30    Emne: Besvar, med citat

Kent, hvis du virkelig er en hensynsfuld ryger, så tilhører du en sjælden race!
De fleste rygere opfatter sig selv som hensynsfulde, men det er få, der virkelig er det! Bevares, det er da blevet bedre med rygernes opførsel efterhånden, men der er lang vej endnu, til de fleste kan kaldes hensynsfulde!

Men det er da trist, hvis du er blevet kanøflet eller udsat for hetz.
Kunne du eventuelt give nogle konkrete eksempler, for til dato har jeg endnu ikke oplevet en ikke-ryger, der kanøflede eller hetzede nogen for at ryge. Aldrig!

Jeg har derimod tit oplevet rygere sætte sig (i kantiner, caféer m.m.) lige under eller ved siden af et STORT rygning forbudt-skilt og tænde deres forbandede smøger! Det kalder jeg grov chikane - også selv om det sikkert som regel er utilsigtet.

Men hvis man så bliver sur på dem og kommer med en vred, irritabel eller bidsk bemærkning - hvilket jeg egentlig finder, er en meget naturlig reaktion på sådan en opførsel - så bliver de som regel smækfornærmede!

Og de føler sig sikkert både kanøflet og udsat for hetz, kunne jeg forestille mig.

Selv prøver jeg som regel på at beherske mit temperament og høfligt henlede rygernes opmærksomhed på skiltet, for med høflighed kommer man som regel længst, og så siger rygerne som regel undskyld og flytter sig (selv om jeg nu også har oplevet rygere sige "å hva så?" og blive siddende og pulse løs!) Men nogle gange bliver det simpelthen for meget, især når det sker tit, og så må rygerne altså tage ordene, som de kommer!

Jeg har endnu aldrig hentet en spand koldt vand og smidt i hovedet på nogen, men det kommer nok en dag... Wink
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Jan R. Larsen
Gæst

IndlægSkrevet: Fre feb 09, 2007 7:36    Emne: Besvar, med citat

http://www.leksikon.org/art.php?n=2573

http://www.roeg.dk/index2.html
Tilbage til toppen
Frode Benedikt Nielsen
Site Admin

Indmeldt: 14. jan 2005
Geografisk sted: Frederiksberg Skakforening af 1920

IndlægSkrevet: Fre feb 09, 2007 9:13    Emne: Besvar, med citat

Kent Knudsen skrev:

Fred være med at i ikke vil have vores røg i lungerne det forstår jeg fuldt ud og selvfølgelig skal ingen tvinges til det mod sin vilje. Men vi er nogen der gerne, uanset hvor usundt det måtte være , vil have lov til at fortsætte denne last, så det eneste jeg og sikkert andre beder om giv os dog en smule plads istedet for denne usmageligelige jagt på os.

Det er muligt at enkelte rygere altid tager hensyn. Min erfaring er, at rygere altid ryger hvor der står askebægre fremme - uanset hvem der ellers er til stede. Jeg har i femten år brugt Københavns Hovedbanegård som nærstation - og jeg bruger den ofte til pauser når jeg skifter mellem forskellige tog i mit arbejde. Det er en befrielse, at det ikke længere er tilladt at ryge i Banegårdshallen - nu er det udelukkende togenes dieselos, der generer. Tidligere har alle typer af rygere røget dér på alle tidspunkter af døgnet.

Hvis du seriøst mener, at rygere tager forbud alvorligt - håber jeg du vil støtte bøder af passende størrelse til rygere, der overtræder forbudet. Pt er bødestørrelsen lig nul, i det den eneste sanktion er udsmidning indtil smøgen er slukket.
Frode Benedikt Nielsen
Site Admin

Indmeldt: 14. jan 2005
Geografisk sted: Frederiksberg Skakforening af 1920

IndlægSkrevet: Fre feb 09, 2007 9:17    Emne: Re: Rygning igen-igen Besvar, med citat

Harry Dalsø skrev:
Michael D. F. Sørensen skrev:

Der er da logik i forslaget, god ide.

Næppe! Arbejdstid giver sjældent mening målt i timer. Alle har brug for pauser. Om man netsurfer - ryger - rydder op på skrivebordet, eller drikker te er da arbejdsgiveren evident. Der findes selvfølgelig enkelte undtagelser, hvor pauser ikke er mulige.
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Generelt Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Side 1 af 8

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum