Forum Indeks
Forum for E-skakklubben

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Hjemmesider.

Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Programmeringsmæssigt
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Gæst

IndlægSkrevet: Tors jan 06, 2005 19:00    Emne: Hjemmesider. Besvar, med citat

Jeg er begyndt at lege lidt med at lave hjemmesider. Sjovt. Jeg bruger "bare" front-page". Findes der ikke noget bedre. Problemet er tidt at den server som Arrownet benytter er en Apache-server ( hvad det så end er?), og front-page og denne type server kan åbentbart ikke altid arbejde sammen ?!

http://www.jan.r.larsen.stegenet.dk/

P.S. ved ikke om indlægget høre hjemme her?
Tilbage til toppen
Hans Nissen

Indmeldt: 03. jan 2005

IndlægSkrevet: Tors jan 06, 2005 19:34    Emne: Besvar, med citat

Hej Jan.

Ja, man kan hurtigt blive ligeså opslugt som med skak (næsten).

Jeg tror de mest anvendte programmer er Dreamweaver fra MacroMedia og GoLive fra Adobe (som jeg selv benytter).

Frontpage er jo et MS program – en Apacheserver er Linuxbaseret.

Det er efterhånden mange år siden jeg har set seriøst på en Frontpageversion, så jeg ved ikke om funktionaliteten er blevet bedre (den var elendig den gang) – men den kan næsten ikke havde blevet værre.

Der er også mulighed for at bruge hardcoreprogrammer som Stones Webwriter og Aachen, som er til folk som kan (og kan lide) at hardcode det hele - men det kræver nok at man har 100% styr på HTML/Javascript/CSS.
Gæst

IndlægSkrevet: Tors jan 06, 2005 19:42    Emne: Besvar, med citat

Takker for tippene. Alt det der med at kode html, det er vist ikke mig. Jeg skal ha noget der er enkelt, og funktionelt. Hvor kan jeg finde de programmer du nævner ?!
Tilbage til toppen
Hans Nissen

IndlægSkrevet: Tors jan 06, 2005 19:52    Emne: Besvar, med citat

Hej de to førstnævnte er jo (dyre) kommercielle programmer – der skal du en tur til computerbutikken.

Jeg ser lige at Stones (selvfølgelig) er blevet udviklet meget siden jeg sidst så på den … måske skulle du alligevel tage et kig på den – gratis download ->

http://www.webwriter.dk/

ellers kan du finde diverse freeware og sharewareprogrammer her ->

http://www.tucows.com/htmledit95_default.html
Brian Lundgaard
Site Admin

Indmeldt: 01. nov 2004

IndlægSkrevet: Tors jan 06, 2005 20:06    Emne: Besvar, med citat

Lad mig bare lige være den første til at sige, at rigtig web-programmering naturligvis foregår i Notepad! Går det højt, så kan det være nødvendigt at tage Wordpad til hjælp, men det er lidt snyd Wink
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside
Hans Nissen

IndlægSkrevet: Tors jan 06, 2005 20:19    Emne: Besvar, med citat

"Rigtig" ?? - man kan da ikke få Notepad til Linux eller ... ?? Laughing
Lau Bjerno

Indmeldt: 24. jan 2005
Geografisk sted: Danmark

IndlægSkrevet: Fre feb 04, 2005 16:49    Emne: Besvar, med citat

Brian Lundgaard skrev:
Lad mig bare lige være den første til at sige, at rigtig web-programmering naturligvis foregår i Notepad! Går det højt, så kan det være nødvendigt at tage Wordpad til hjælp, men det er lidt snyd Wink
Som webmaster for nordre.dk klarede jeg mig nu fint med frontpage. Det er lige som med fotografering - hvorfor dog ikke lade automatikken klare alt det, man alligevel ikke kan gøre bedre selv? Og så naturligvis gribe ind manuelt, hvor det er påkrævet. Og her er frontpage jo også glimrende: Åbn html-vinduet, og vips har man noget, der endda er bedre end notepad, for html er markeret med blåt og javascripts med rødt, så man hurtigt får overblik over hvad der er hvad.
Så vidt jeg husker fra vores fælles fortid på Skjoldhøjkollegiet, var der også en gang, hvor Brian ikke ville bruge windows men stædigt holdt fast i dos, fordi computeren så (i hvert fald i teorien) kørte lidt hurtigere.
Men at der findes sådanne fundamentalister, der partout foretrækker at bruge en fukssvans, selv om der er en rundsav til rådighed, skal man ikke tage sig af - dem om det! Wink
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Sander Ehmsen

Indmeldt: 11. nov 2004
Geografisk sted: 5230 Odense M.

IndlægSkrevet: Tirs feb 22, 2005 21:01    Emne: Besvar, med citat

Hans Nissen skrev:
"Rigtig" ?? - man kan da ikke få Notepad til Linux eller ... ?? Laughing

Nej det kan man ikke Smile. men man kan få noget der minder uhyggeligt meget om det. det hedder Txt-file Smile. Men nu er der jo mange forskellige versioner af Linux, skal ikke kunne udtale mig om, om f.eks. Mandrake har noget der hedder notesblok. Lyder ikke usandsynligt.

Jeg har fuld forståelse for dig Brian. Det moderne er ikke altid det bedste. Hvis man har noget der er helt igennem stabilt, som eks. DOS (eller næsten), så hellere køre med det, og være sikker på at intet går galt, selvom det måske tager lidt længere tid med design.

Med Windows kan man sgu ikke vide sig sikker.
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget     Forum Indeks -> Programmeringsmæssigt Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum